Burse - Fonduri mutuale

Blue Air ţinteşte o evaluare de circa 600 mil. euro prin listarea la Bursa de la Londra. Fonduri de 250 mil. euro

Blue Air intenţionează să îşi mărească de pestre patru ori flota de aeronave în următorii cinci ani (Sursa foto: Profimedia)

Blue Air intenţionează să îşi mărească de pestre patru ori flota de aeronave în următorii cinci ani (Sursa foto: Profimedia)

Autor: Eduard Ivanovici

12.07.2021, 13:17 2194

Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească, plănuieşte să se listeze toamna aceasta pe Bursa din Londra cu o evaluare de până la 500 de milioane de lire (584 milioane de euro), în speranţa de a răspunde în faţa succesului înregistrat de Wizz Air în Europa de-a lungul ultimului deceniu, scrie publicaţia britanică The Times.

Blue Air intenţionează să se listeze pe piaţa secundară AIM printr-un proces de preluare inversă cu o societate de tip „cash shell”, Ridgecrest. Astfel, operatorul vrea să atragă iniţial 250 de milioane de euro prin emiterea unor bonduri convertibile şi, ulterior, prin intermediul noilor acţiuni, mărindu-şi flota de la 12 la 50 de avioane într-un termen de aproximativ cinci ani.

Compania foloseşte doar aeronave Boeing 737 Max, modele descrise drept „inovatoare” de către CEO-ul Ryanair Michael O’Leary, subliniind aici eficienţa combustibililor.

Cu sedii în Bucureşti şi Torino, Blue Air a folosit pandemia pentru a cumpăra sloturi pe aeroporturile Heathrow, Amsterdam Schiphol, Paris Charles de Gaulle şi Frankfurt. Societatea operează zboruri zilnice între Bucureşti şi Londra.

Eric Kohn, preşedintele Barons Capital Partners, care oferă consultanţă în cadrul tranzacţiei, a declarat că decizia Blue Air de a efectua zboruri către capitalele europene, în detrimentul aeroporturilor secundare, terţiare şi regionale – strategie aplicată de Wizz şi Ryanair – a reuşit să poziţioneze extrem de bine compania în rândurile operatorilor low cost.

Costurile de operare extrem de mici din cadrul Blue Air, continuă Kohn, ar acoperi taxele ridicate de aterizare şi decolare ale marilor aeroporturi, generând mai mulţi bani datorită persoanelor care călătoresc în interes de afaceri.

Anul trecut, Blue Air se aştepta să încheie 2020 cu un profit de 25 de milioane de euro înainte să ia naştere pandemia de coronavirus şi, în consecinţă, să obţină împrumuturi de 62 de milioane de euro din partea guvernului român.

Compania este deţinută în proporţie de 100% de Cristian Rada, pilot, antreprenor şi investitor imobiliar. Analiştii se aşteaptă ca Rada să rămână acţionar majoritar în urma listării.

„Fiecare criză creează noi oportunităţi. Am înţeles că este o oportunitate grozavă pentru noi –  să putem merge către aeroporturi unde înainte nu aveam nicio şansă”,  spune CEO-ul Blue Air Oana Petrescu.

Operatorul ungar Wizz Air, care număra anual 40 de milioane de pasageri înainte de criza sanitară, l-a listat la bursă în 2015. Între timp, acţiunile companiei au crescut de patru ani, tranzacţionându-se în prezent peste nivelurile pre-pandemie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO