Burse - Fonduri mutuale

Boardul Oil Terminal şi-a dat demisia după ce acţionarii i-au respins planul

Boardul Oil Terminal şi-a dat demisia după ce...

Autor: Ioana Tudor, Radu Bostan

07.01.2015, 00:04 363
Laurenţiu Ciocîrlan, preşedintele consiliului de ad­mi­nistraţie al Oil Terminal (OIL), alături de Mihai Daniel Aniţei, Valeriu Ivan, Cristian Mihai Chebac şi Bogdan Daniel Marius au demisionat din calitatea de administratori ai operatorului portuar, iar deciziile acestora vor intra în vigoare din 21 februarie 2015.

„Demisiile administratorilor au fost argumentate prin faptul că planul de administrare propus nu a fost aprobat în şedinţa Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor din data de 22 decembrie 2014”, potrivit unui anunţ al Oil Terminal, publicat pe site-ul bursei de la Bucureşti.

În linii mari, direcţiile planului de administrare propus de actualul board erau diversificarea activităţii şi bazei de clienţi, care acum depind în mare măsură de rafinăria Petrotel Lukoil, reducerea schemei de personal şi investiţii în insta­la­ţiile tehnologice. Conform ordonanţei 109/2011, care prevede intro­du­ce­rea managementului profesionist la companiile de stat, ad­mi­nis­tratorii trebuie să depună un plan de ad­mi­nis­trare într-un anumit timp de la numire, iar eventuala res­pin­gere a planului înseamnă demiterea Consiliului de Ad­mi­nis­traţie.

Board-ul Oil Terminal ales în luna august era condus de Laurenţiu Ciocîrlan, bancher de investiţii la Raiffeisen Bank. Ceilalţi administratori sunt Mihai Daniel Aniţei, director ge­neral la Azomureş, Valeriu Ivan, Cristian Mihai Chebac, Corin Comşulea şi firma STAAR Rating.

Ministerul Economiei este principalul acţionar al Oil Ter­minal, cu 59,6% din capital, iar reprezentanţii acestuia s-au abţinut de la vot. Ministerul transmisese anterior companiei că este nemulţumit de plan, deoarece acesta „nu conţine o ana­liză diagnostic şi o analiză a riscurilor la care e expusă acti­vi­tatea societăţii“, menţionând că „în lipsa unei analize de risc nu se poate stabili o politică de minimizare a riscurilor“. Ac­ţio­narul majoritar mai solicita şi ca măsurile de restructurare şi reorganizare să fie însoţite de un plan „care să detalieze eta­pele concrete, cu specificarea termenelor, responsabilităţii costu­rilor, surselor de finanţare a cheltuielilor şi corelarea cu bugetul de venituri şi cheltuieli“.

Oil Terminal a înregistrat în primele nouă luni un profit net de 117.000 lei, de la pierderi de 6,4 milioane lei în aceeaşi pe­rioadă din 2013, după ce a înregistrat venituri din servicii în creş­tere uşoară şi cheltuieli cu salariile mai mici cu 6 milioane lei. Oil Terminal este cel mai mare terminal pentru import/ ex­port de ţiţei, produse petroliere şi petrochimice la nivel naţional.

Acţiunile companiei erau în scădere cu 0,5% spre finalul şe­dinţei bursiere de ieri, şi se tranzacţionau la preţul de 0,09 lei/unitate. La această referinţă compania are o capitalizare de circa 52,7 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO