Burse - Fonduri mutuale

Bursă. 2Performant a semnat contractul de 4,5 mil. lei pentru achiziţia rivalului Profitshare.ro. După vânzare, eMAG intră în acţionariatul companiei de marketing afiliat

Bursă. 2Performant a semnat contractul de 4,5 mil. lei...

Autor: Tibi Oprea

07.05.2025, 14:39 260

2Performant Network (simbol bursier 2P), cel mai mare jucător de pe piaţa de marketing afiliat din România, a anunţat miercuri la Bursa de Valori Bucureşti că pe 6 mai a încheiat contractul de achiziţie a liniei de business Profitshare împreună cu activele acesteia desfăşurate de către Conversion Marketing SRL în România, respectiv de către Conversion Marketing EOOD în Bulgaria, companii care fac parte din grupul Dante International SA (eMAG şi Fashion Days).

„Această tranzacţie este o rampă de lansare pentru viitorul nostru regional şi expansiunea europeană. Cu eMAG alături, accelerăm construcţia unui ecosistem scalabil şi meritocratic de marketing afiliat şi investim în capacitatea de a concura global într-o industrie aflată în creştere rapidă”, spune Dorin Boerescu, CEO şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie 2Performant.

eMAG este parte la acest contract în calitate de garant al obligaţiilor vânzătorilor. Această achiziţie strategică marchează un moment important pentru dezvoltarea 2Performant pe pieţele din România şi Bulgaria şi deschide calea pentru extinderea regională în Europa Centrală şi de Est.

„Suntem convinşi că această tranzacţie este în interesul părţilor şi reflectă încrederea noastră în potenţialul 2Performant, precum şi în direcţia lor de dezvoltare internaţională”, spune Tudor Manea, Group CEO al eMAG.

Contractul a fost aprobat în prealabil de către Consiliul de Administratie al 2Performant prin decizia nr. 2 din data de 30 aprilie 2025 şi a fost semnat sub condiţia aprobării de către Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor 2Performant.

Finalizarea tranzacţiei este supusă îndeplinirii unor conditii, printre acestea aflându-se aprobarea tranzacţiei de către Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, obţinerea de către vânzători a consimţământului anumitor părţi contractante la contractele care se vor transfera către 2Performant etc.

Preţul Tranzacţiei este de 4,52 mil. lei, din care suma de 2,37 mil. lei va fi achitată de 2Performant în numerar la data finalizării tranzacţiei. Creanţa pentru diferenţa de preţ, de 2,15 mil. lei, a fost cesionată de către Conversion Marketing SRL şi Conversion Marketing EOOD către eMAG şi nu se va achita în numerar, ci va fi compensată cu un număr de 1 milion de acţiuni noi care se vor emite de către 2Performant către eMAG nu mai târziu de şase luni de la data finalizării tranzacţiei, la preţul de compensare (conversie) de 2,15 lei/acţiune. eMAG se va alătura, astfel, acţionariatului 2Performant ca actionar minoritar. Majorarea de capital va fi realizată fără tranzacţionarea drepturilor de preferinţă, mai multe detalii despre operaţiune urmând a fi făcute publice în curând.

„Folosirea acestei structuri a Tranzacţiei (o combinaţie de plată a preţului în numerar şi o emitere de acţiuni) demonstrează apetenţa 2Performant de a ieşi din tiparele convenţionale de M&A şi de a folosi mecanismele pieţei locale de capital. Achiziţia susţine viziunea 2Performant de a transforma marketingul afiliat într-un model scalabil şi competitiv internaţional, şi pregăteşte compania pentru paşi viitori pe alte pieţe precum Ungaria şi Grecia, în linie cu planurile de extindere regional”, transmite compania.

2Performant Network este evaluată la 21 mil. lei, după ce acţiunile 2P au scăzut cu 8,9% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacţii de 902.000 de lei, conform datelor BVB. Compania a încheiat anul 2024 cu o pierdere de 1,4 mil. lei, de la un profit net de 870.000 de lei în 2023, la venituri din exploatare de 56,8 mil. lei, plus 8%. EBITDA a fost cu 22% mai mică de la an la an, de 1,9 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels