Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis un call center destinat investitorilor de retail, care va funcţiona începând de azi în fiecare zi de marţi şi joi, între orele 15.00 şi 16.00. Deschiderea acestei linii telefonice directe cu investitorii, unde aceştia pot cere informaţii despre piaţa de capital, face parte dintr-o serie de măsuri prin care conducerea BVB vrea să crească numărul investitorilor de retail. Numărul de telefon al call center-ului este 0372.409.846.
Deschiderea live a şedinţei de tranzacţionare cu cele mai bune oferte de preţ, call center pentru informare şi comisioane reduse de tranzacţionare pentru brokerii care aduc lichiditate în piaţă sunt măsurile pe care bursa le-a implementat în ultima lună pentru a creşte numărul de investitori mici.
Cu doar 20.000 de investitori de retail care îşi ţin economiile în acţiuni ale companiilor listate, bursa de la Bucureşti este încă departe de a fi o alternativă de economisire la depozite pentru români. În bănci, peste 12 milioane de persoane ţin economii de 30 miliarde de euro, pentru dobânzi mai mici de 3% pe an. Spre comparaţie, bursa de la Bucureşti a crescut în primele şase luni ale anului cu 2%, cifră la care se adaugă un plus de 5% din câştigul din dividende.