Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Agroland a încheiat primele nouă luni din 2024 cu venituri de 264 mil. lei şi un profit net de aproape 6 mil. lei. Bugetul de anul acesta, revizuit în jos

Foto: Horia Cardoş, CEO-ul Agroland Business System

Foto: Horia Cardoş, CEO-ul Agroland Business System

Autor: Eduard Ivanovici

29.11.2024, 18:41 227

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a înregistrat venituri din exploatare în valoare de 264,4 milioane de lei la nivel consolidat în primele nouă luni din 2024, în creştere 6% an/an.

În această perioadă, profitul operaţional al companiei s-a ridicat la 13,1 milioane de lei, reprezentând o majorare cu 19% faţă de primele nouă luni de anul trecut, iar profitul net a fost de 5,8 milioane de lei, un avans de 17%, potrivit unui comunicat de presă.

„Compania noastră a demonstrat încă o dată capacitatea sa de a naviga într-un mediu economic marcat de volatilitate şi provocări semnificative, precum presiunile inflaţioniste, creşterea costurilor pe lanţurile de aprovizionare şi efectele severe ale secetei asupra sectorului agricol. În ciuda contextului actual, am reuşit să ne menţinem direcţia strategică prin diversificarea activităţii, adaptarea la realităţile economice şi orientarea constantă către nevoile partenerilor şi clienţilor noştri”, spune Horia Cardoş, CEO.

Vânzarea de furaje şi concentrate s-a ridicat la 91,2 milioane de lei, o creştere de 11% comparativ cu 2023, în timp ce categoria pui de o zi a generat venituri de 56,7 milioane de lei, un avans de 12%. Cheltuielile din exploatare au urcat cu 5% la 251,2 milioane de lei. Cea mai mare contribuţie la nivel de costuri au avut-o cheltuielile privind mărfurile, care au scăzut cu 12%, până la 138,4 milioane de lei.

Acţiunile AG se tranzacţionează în scădere cu 4% de la începutul anului, la o valoare de piaţă de peste 100 de milioane de lei. Fondatorul Horia Cardoş are 68,3% din capitalul social al companiei.

 

Ce mai spune CEO-ul despre rezultate:

„Segmentul de retail a înregistrat creşterea vânzărilor nete şi a numărului de clienţi, dar cu marje mai reduse ca urmare a comportamentului prudent al consumatorilor. Categoria de furaje şi concentrate a continuat să aibă o dinamică pozitivă, determinată de diversificarea gamei de produse oferite prin fabricile noastre, precum şi de creşterea categoriei pui de o zi. Divizia de inputuri agricole, reprezentată de Agroland Agribusiness, şi-a menţinut stabilitatea financiară şi operaţională, deşi anul agricol pe care îl traversăm este unul dificil. În segmentul food, am continuat evoluţia pozitivă, în pofida unei scăderi a ritmului în a doua jumătate a acestui an pe fondul lucrărilor de modernizare din cadrul platformei avicole de la Mihăileşti. Totuşi, la nivel european, deficitul de ouă a generat o creştere a preţurilor, ceea ce se va reflecta în marje mai mari pentru companie în trimestrele următoare.

Evoluţiile economice din a doua jumătate a anului 2024 au avut un impact semnificativ asupra activităţii noastre, determinând ajustări necesare pentru a reflecta situaţia actuală. Producţia agricolă redusă, pe fondul secetei, a dus la creşterea costurilor cerealelor, ceea ce a influenţat negativ cheltuielile şi marjele companiei. În plus, dificultăţile financiare ale fermierilor au limitat cererea de inputuri agricole, afectând activitatea Agroland Agribusiness. La aceste provocări s-au adăugat investiţiile pentru creşterea capacităţii platformei avicole de la Mihăileşti, întârzierea furnizorilor de echipamente impunând reducerea efectivului de păsări pentru o perioadă mai lungă faţă de cea estimată.

De asemenea, am remarcat o tendinţă generală de reducere a cheltuielilor consumatorilor, care a influenţat segmentul de retail. În acest context, am revizuit bugetul pentru 2024, estimând acum vânzări nete consolidate de 325,6 milioane de lei, în scădere cu 6% faţă de bugetul iniţial, EBITDA mai mică cu 9%, de 25,5 milioane de lei, şi un profit net de 9 milioane de lei, în scădere cu 27% în comparaţie cu bugetul iniţial.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels