Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a avut o producţie de 58,4 milioane de ouă de consum în anul 2024, o majorare cu 28% faţă de nivelul de 45,6 milioane de ouă din 2023. Platforma avicolă de la Mihăileşti a înregistrat în T4/2024 o producţie de 15,4 milioane de ouă, o creştere de 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte producţia de furaje, aceasta a ajuns în T4/2024 la 4.905 tone, o creştere de 6% comparativ cu T3/2024, fiind în acelaşi timp o majorare cu 78% faţă de ultimul trimestru din 2023. În cadrul celor 84 de magazine proprii, dintre care 69 de magazine tradiţionale şi 15 magazine MEGA, Agroland a înregistrat în T4/2024 o creştere cu 24% a numărului de clienţi comparativ cu T4/2023, până la aproximativ 235.000 de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 4% în T4/2024, ajungând la 61 de lei. Pentru întregul an 2024, numărul de clienţi a ajuns la 1,4 milioane de persoane, o majorare cu 17% faţă de anul anterior, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a fost de 79 de lei, un avans de 3%. Compania se aşteaptă ca magazinele francizate să obţină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziţionate în T4/2024. Agroland a înregistrat în primele nouă luni din 2024 venituri din exploatare de 264,4 milioane de lei la nivel consolidat, în creştere cu 6% de la an la an, respectiv un profit net de 5,8 milioane de lei, un avans de 17%. Compania este controlată în proporţie de 68,3% de Horia Cardoş şi este evaluată la 99 mil. lei. Acţiunile AG au scăzut cu 9,6% în ultimele 12 luni, pe fondul unor tranzacţii de 20,2 mil. lei, arată datele BVB.