Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, a înregistrat venituri din exploatare de 30,6 milioane de lei în primul semestru al anului, în creştere cu 7% faţă de S1/2023, EBITDA de 2,3 milioane de lei, reprezentând o majorare cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv un profit net de 1,4 milioane de lei, plus 15%, conform unui comunicat de presă.
„Prima jumătate a acestui an a adus o evoluţie oscilantă a sectorului agricol din România, deşi primul trimestru arătase foarte promiţător, cerealele şi rapiţa pornind bine în vegetaţie, ceea ce oferea premise pentru recolte cu un randament foarte bun. Ulterior, culturile de primăvară au fost înfiinţate în condiţii climatice bune, având şi ele o pornire reuşită în vegetaţie. Totuşi, ca urmare a preţurilor mici la cereale, în T1/2024 a existat o reticenţă majoră din partea fermierilor în utilizarea tehnologiilor mai avansate”, spune Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.
În ceea ce priveşte împărţirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primul semestru din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a crescut cu 4% prin comparaţie cu S1/2023, până la 12 milioane de lei. Veniturile din vânzarea de fertilizanţi au ajuns la 10,7 milioane de lei, în urma unei creşteri de 10% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Seminţele input au înregistrat vânzări de 7,5 milioane de lei, o majorare cu 10% în comparaţie cu primele şase luni din 2023. În plus, activitatea de trading de cereale a generat vânzări de 4,9 milioane de lei, plus 4%, în timp ce vânzarea de combustibil input a crescut cu 4% faţă de S1/2023, la 216.000 de lei.
„Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, seceta şi canicula au afectat toate culturile, atât pe cele de toamnă, care au avut producţii mai mici la hectar comparativ cu estimările, cât şi pe cele de primăvară. În ciuda evoluţiei nefavorabile a sectorului agricol, datorită strategiilor de business adaptate nevoilor actuale ale fermierilor, compania noastră a înregistrat venituri şi profit în creştere în comparaţie cu 2023. Toate categoriile de venituri au înregistrat un trend pozitiv, deşi creşterile au fost marginale, ca urmare a situaţiei financiare dificile a fermierilor”, adaugă Florin Radu.
Pentru perioada următoare, Agroland Agribusiness se va concentra pe îmbunătăţirea proceselor interne, pe consolidarea prezenţei geografice şi pe extinderea zonei de activitate în partea de vest a României. În ceea ce priveşte portofoliul de produse, compania va continua să aducă produse noi pe piaţa din România, cu soluţii tehnologice adaptate la specificul pieţei şi la clima din România, reiese din comunicat. Începând din acest an, prin colaborări cu fermierii din portofoliul său, compania va începe producţia de genetică proprie cu soiuri exclusive de păioase – grâu, orz şi triticale.
Acţiunile AAB s-au depreciat cu 23% în ultimele 12 luni, pe tranzacţii de 820.000 de lei şi o capitalizare de 22 de milioane de lei. Capitalul social este controlat în proporţie de 55,8% de Agroland Business System (AG), urmat de Florin Radu, cu 23,7%.