Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Agroland Agribusiness, profit net de 1,5 mil. lei în primele nouă luni din 2024, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut. Veniturile, minus 4%

Bursă. Agroland Agribusiness, profit net de 1,5 mil. lei...

Autor: Eduard Ivanovici

27.11.2024, 10:39 117

Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, a înregistrat un profit net de 1,5 milioane de lei în ianuarie-septembrie 2024, în creştere cu 13% prin comparaţie cu intervalul similar de anul trecut, conform unui comunicat.

Veniturile din exploatare au coborât cu 4% la 44,4 milioane de lei, în timp ce EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a ajuns la 2,9 milioane de lei, plus 2% an/an.

„Primele nouă luni ale anului 2024 au fost dificile pentru agricultura din România, fiind marcate de provocări fără precedent care au afectat întreg sectorul agribusiness, de la fermieri până la producătorii de inputuri. Condiţiile meteorologice extreme, inclusiv cea mai severă secetă din ultimii 10 ani, au compromis semnificativ producţia agricolă”, spune Florin Radu, CEO.

În ceea ce priveşte împărţirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primele nouă luni din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a generat venituri de 13,7 milioane de lei, în creştere cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Activitatea de trading de cereale a înregistrat vânzări de 13,6 milioane de lei, în scădere cu 23%, ca urmare a micşorării producţiei agricole din acest an.

„Peste 80% din suprafaţa ţării a fost catalogată drept situaţie critică, iar culturile de floarea-soarelui şi porumb din sudul şi estul ţării au fost afectate integral pe terenurile neirigate, în timp ce suprafeţele irigate au suferit ca urmare a arşiţei. Impactul acestor condiţii s-a reflectat direct asupra fermierilor, mulţi dintre aceştia ajungând în incapacitate de plată din cauza producţiilor mici şi a lipsei de lichidităţi”, continuă Florin Radu.

Categoria fertilizanţi a înregistrat vânzări de 12,4 milioane de lei, în creştere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2023. Seminţele input au generat venituri în valoare de 9,8 milioane de lei, o majorare cu 9% faţă de primele nouă luni ale anului anterior, datorită vânzării cerealelor de genetică proprie, lansate de companie în cursul acestui an. Veniturile din vânzarea de combustibil input a crescut cu 24%, ajungând la 370 de mii de lei.

„Numărul insolvenţelor în rândul fermierilor este de două ori mai mare decât într-un an agricol normal, subliniind gravitatea situaţiei. În ciuda acestor provocări, compania noastră şi-a menţinut stabilitatea operaţională şi financiară, demonstrând capacitatea noastră de adaptare şi rezilienţa într-un context economic şi climatic dificil”, adaugă CEO-ul.

Acţiunile societăţii s-au depreciat cu 13% de la începutul anului şi cu 11% în ultimele 12 luni, ducând evaluarea bursieră la 21 de milioane de lei pe piaţa AeRO. Compania este controlată în proporţie de 55,8% de Agroland Business System (AG), grup deţinut la rândul lui de antreprenorul Horia Cardoş, care are 68,3% din capitalul social.

 

Ce mai spune Florin Radu despre rezultatele financiare:

„Având în vedere evoluţia nefavorabilă a sectorului agricol din România, cu producţia redusă care a avut un impact semnificativ asupra activităţii de trading de cereale şi cu dificultatea financiară cu care se confruntă mulţi fermieri, ceea a pus presiune asupra capacităţii lor de a achiziţiona inputuri, suntem nevoiţi să revizuim bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul. Astfel, estimăm că vom încheia acest an cu o cifră de afaceri de 62,3 milioane de lei şi un profit net de 1,9 milioane de lei.

Privind în perspectivă, avem încredere că, prin diversificarea portofoliului de produse şi investiţii strategice, ne vom consolida poziţia pe piaţă. Credem că succesul nostru este strâns legat de reuşita partenerilor noştri, iar acest lucru ne motivează să căutăm mereu soluţii care să aducă valoare adăugată activităţilor agricole. Prin optimizarea operaţiunilor, investiţii în tehnologie şi colaborări sustenabile, rămânem angajaţi să oferim sprijin concret fermierilor, chiar şi în cele mai dificile condiţii.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025