Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 74,5 milioane de lei în primul trimestru din 2024, o creştere de 7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul operaţional s-a ridicat la 5 milioane de lei, o majorare cu 29% faţă de T1 2023, în timp ce profitul net a fost de 2,2 milioane de lei, un avans de 62%.
„Primul trimestru din 2024 a reprezentat un început de an solid pentru business-ul nostru, care oferă premise pozitive pentru restul anului. Creşterea cu 7% a cifrei de afaceri şi cu 43% a EBITDA reprezintă o nouă confirmare a eficienţei modelului nostru de afaceri, cu atât mai mult cu cât primele trei luni ale acestui an au fost caracterizate de provocări pentru unele segmentele de piaţă în care activăm, precum zona de hobby farming şi cea de inputuri agricole. Performanţa din această perioadă se datorează investiţiilor realizate în ultimii ani, care au crescut dimensiunea afacerii, gradul de complexitate al grupului nostru, dar au şi îmbunătăţit marjele de profit obţinute, alcătuind un lanţ de aprovizionare integrat. Un exemplu al dezvoltării grupului nostru este majorarea constantă a cifrei de afaceri – valoarea pe care o înregistram în urmă cu trei ani fiind obţinută acum în primele 4-5 luni ale anului”, a spus Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
În primele trei luni din 2024, Agroland Business System a înregistrat o cifră de afaceri de 75,5 milioane de lei, o majorare cu 7% faţă de T1 2023. Divizia de inputuri, care reprezintă performanţa înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 21,4 milioane de lei, în scădere cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Această scădere a fost determinată de micşorarea, în medie cu 25%, a preţului fertilizanţilor, comparativ cu 2023, pe care Agroland Agribusiness a reuşit să o compenseze prin volumele mai mari vândute. Vânzările de furaje şi concentrate s-au ridicat la 17,9 milioane de lei, o majorare de 12%, pe fondul unor volume mai ridicate, influenţate inclusiv de majorarea producţiei de furaje în fabricile de la Caransebeş şi Işalniţa.
Vânzările de pui de o zi continuă evoluţia pozitivă, cu un avans de 38%, ajungând la 14,7 milioane de lei. De asemenea, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 56%, ajungând la 10,8 milioane de lei, pe fondul creşterii capacităţii de producţie la Mihăileşti.
„Integrarea liniilor de business va reprezenta o prioritate pentru noi şi în 2024. În perioada următoare, vom autoriza primul magazin Agroland MEGA, situat în Bucureşti, care va putea comercializa, într-un spaţiu delimitat, produse alimentare tradiţionale şi BIO. Strategia noastră de investiţii va continua să fie orientată exclusiv către România deoarece suntem conştienţi de potenţialul imens al pieţei locale în segmentele în care activăm. Lucrăm la lansarea de noi produse de nişă, complementare producţiei pe care o realizăm în prezent, care să ne diferenţieze de competiţie, astfel încât să devenim cel mai important producător local în respectivele categorii”, a adăugat Horia Cardoş.
Pentru anul 2024, compania vizează, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 344,6 milioane de lei, o creştere de 23% faţă de rezultatul obţinut în 2023, un profit operaţional de 22,1 milioane de lei, o majorare de 98% în comparaţie cu cel înregistrat în anul precedent, şi un profit net de 12,5 milioane de lei, Ă164%.
Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. La sfârşitul primului trimestru din 2024, Grupul Agroland opera 229 de magazine, dintre care 24 erau magazine MEGA.