Agroserv Măriuţa (MILK), companie activă în sectorul zootehnic şi procesarea laptelui, deţinătoare a brandului Lăptăria cu Caimac, a înregistrat vânzări de 50,6 milioane de lei în primele şase luni din an, reprezentând o creştere de 20% în comparaţie cu S1/2024. Compania a avut un rezultat operaţional de 7 milioane de lei, o majorare cu 303%, în timp ce profitul net s-a ridicat la 3,4 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 646.000 de lei anul trecut, conform unui comunicat.
„Fabrica de procesare continuă să fie motorul principal de creştere, iar majorarea ponderii laptelui procesat în cadrul fabricii demonstrează încrederea consumatorilor în brandul Lăptăria cu Caimac. În paralel, activitatea de zootehnie a avut o contribuţie solidă, susţinută de dinamica pozitivă a vânzărilor de animale. Chiar dacă veniturile din activitatea vegetală raportate la final de iunie au fost sub nivelul anului precedent, acest fapt se datorează exclusiv decalării perioadei de recoltare, rezultatele reflectându-se în a doua jumătate a anului”, spune CEO-ul Cornel Dănilă.
Veniturile nete din vânzarea de produse lactate s-au ridicat la 38,5 milioane de lei, în creştere cu 26% faţă de anul anterior, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri. În primele şase luni ale acestui an, compania a procesat 4,8 milioane de litri de lapte, în creştere cu 7% în comparaţie cu 2024. Printre produsele care au înregistrat o evoluţie peste media categoriei s-au remarcat segmentele de kefir şi brânzeturi.
Acţiunile MILK au urcat cu aproape 3% în ultimul an, pe un rulaj de 1,5 mil. lei şi la o valoare de piaţă de 64 mil. lei pe piaţa AeRO. Ieri, compania a anunţat că plănuieşte să realizeze o emisiune de obligaţiuni de maximum 3 mil. euro, cu o dobândă de 10%.
Cel mai mare acţionar al Agroserv Măriuţa este Mădălina Cocan cu un pachet de 67,5%, urmată de investitorii de la BVB cu 14,3% şi Evergent Investments cu 11,4%.
„Datorită unor condiţii meteorologice mai bune comparativ cu sezonul agricol anterior, veniturile obţinute din cultura de toamnă au fost superioare celor din 2024. În acelaşi timp, controlul riguros al costurilor şi diminuarea presiunilor inflaţioniste din primele şase luni ale anului ne-au permis să obţinem o creştere de patru ori a rezultatului operaţional şi să revenim pe profit. Rămânem atenţi la evoluţiile macroeconomice şi legislative din al doilea semestru din 2025 şi avem încredere că ne vom atinge ţintele propuse pentru acest an”, adaugă CEO-ul.
Veniturile din activitatea de zootehnie ale Agroserv Măriuţa au ajuns în S1 2025 la 9,9 milioane de lei, o creştere de 9%. Această evoluţie este determinată, în principal, de vânzarea de lapte crud, în valoare de 6,4 milioane de lei. În S1/2025, producţia totală de lapte a fost de 7,5 milioane de litri, aflată într-o uşoară scădere faţă de primele şase luni din 2024 ca urmare a calităţii mai slabe a furajului. Producţia medie de lapte din primul semestru din 2025 a fost de aproximativ 39 tone/zi, comparabilă cu cea din perioada similară a anului trecut. Fabrica a utilizat aproape 65% din producţia de lapte a fermei, faţă de o pondere de 60% utilizată în S1 2024, mai reiese din comunicat.
Apoi, veniturile din activitatea de zootehnie ale Agroserv Măriuţa au ajuns în S1 2025 la 9,9 milioane de lei, o creştere de 9%. Această evoluţie este determinată, în principal, de vânzarea de lapte crud, în valoare de 6,4 milioane de lei. În primul semestru din 2025, producţia totală de lapte a fost de 7,5 milioane de litri, aflată într-o uşoară scădere faţă de primele şase luni din 2024 ca urmare a calităţii mai slabe a furajului. Producţia medie de lapte din primul semestru din 2025 a fost de aproximativ 39 tone/zi, comparabilă cu cea din perioada similară a anului trecut. Fabrica a utilizat aproape 65% din producţia de lapte a fermei, faţă de o pondere de 60% utilizată în S1/2024.