Life is Hard (simbol bursier LIH), prima companie românească de software listată la BVB, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 41,6 milioane de lei la nivel consolidat, EBITDA de 3,6 milioane de lei şi un profit net de 250.260 de lei.
Comparativ cu anul 2023, afacerile au scăzut cu 5,4%, EBITDA cu 69%, iar profitul net cu 96,5%. Lif is Hard deţine 40% din acţionariatul Performia Finance, respectiv 100% din Innobyte Solutions.
Innobyte Solutions, specializată în software pentru eCommerce, pe care LIH a achiziţionat-o integral în 2021, a înregistrat o cifră de afaceri de 14 milioane de lei în 2024, o creştere de 11,65% faţă anul precedent.
Performia Finance, companie ce oferă servicii financiare şi de contabilitate, în care LIFE IS HARD deţine 40% din acţionariat, a raportat afaceri de 4,06 milioane de lei, mai mult cu 19% faţă de 2023.
„Anul 2024 a fost un an de progres şi consolidare pentru LIFE IS HARD. Am continuat să investim în tehnologie şi să ne extindem prezenţa pe piaţă, răspunzând nevoilor tot mai complexe ale partenerilor noştri din asigurări. Performanţele Diviziei Tomorrow confirmă strategia noastră de creştere şi ne motivează să accelerăm digitalizarea industriei”, spune Cătălin Chiş, CEO Life is Hard.
La nivelul companiei, Life is Hard SA a raportat o cifră de afaceri de 26,4 milioane de lei, divizia Tomorrow, care include toate proiectele legate de asigurări, a continuat să performeze puternic, contribuind cu 62% la cifra de afaceri totală, notează compania.
„Într-un an plin de provocări, LIFE IS HARD a demonstrat rezilienţă şi adaptabilitate, continuând să inoveze şi să îşi extindă ecosistemul de soluţii digitale pentru industria asigurărilor. Investiţiile strategice de 2,95 milioane de lei în platformele şi soluţiile 24Broker, 24MGA, 24Consultant, website-ul 24broker.ro şi suita de API-uri Core Insurance au consolidat poziţia companiei ca partener esenţial pentru brokerii şi asigurătorii din România şi Europa.”
Printre realizările majore ale Diviziei Tomorrow în 2024 se numără: creştere de 6% a veniturilor faţă de anul precedent, reflectând adopţia tot mai mare a soluţiilor LIH în industria de asigurări; succesul platformei 24Broker, utilizată de peste 100 de brokeri şi peste 11.000 de utilizatori activi – cu un scor NPS de 49%, platforma este considerată cea mai performantă soluţie insurtech de pe piaţă; expansiunea soluţiei 24MGA dedicată companiilor de asigurări din Europa, care a generat venituri de 2,28 milioane de lei, în creştere cu 92% faţă de 2023; extinderea capacităţilor tehnologice, prin dezvoltarea suitei de API-uri Core Insurance, facilitând distribuţia digitală şi integrările rapide pentru brokeri şi asigurători.
Privind spre viitor, compania îşi menţine direcţia strategică de a investi în soluţii digitale avansate şi de a-şi extinde prezenţa internaţională, consolidându-şi rolul de inovator în industria insurtech.
Divizia Engine, care se concentrează pe digitalizarea IMM-urilor, a adus o contribuție de 38% la cifra de afaceri a LIH, respectiv în sumă de 9,95 milioane de lei. Deși veniturile diviziei sunt în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului 2023, aceasta a adus noi parteneriate, respectiv produse și servicii din zona tech, cu accent pe diversificarea portofoliului, pentru a adresa nevoi specifice ale clienților.
„Rezultatele diviziei Engine se datorează unor factori externi, precum stagnarea veniturilor din industria de telecomunicaţii și schimbarea operatorului, dar si unor decizii strategice luate la începutul anului, menite să accelereze creșterea, dar care nu au generat rezultatele așteptate în perioada de timp prevăzută inițial. Totuși, revenirea din ultimul trimestru ne oferă încredere pentru 2025, an în care vom continua să ne consolidăm poziția și să susținem digitalizarea IMM-urilor și a sectorului asigurărilor. Într-un context în care sectoarele de telecomunicații și asigurări sunt sub presiune atât local, cât și la nivel regional, ne concentrăm pe identificarea oportunităților din această dinamică, pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen mediu și lung”, a menţionat Cătălin Chiş.
În 2024, LIH a semnat un nou contract cu Consiliul Judeţean Cluj în valoare de peste 4 milioane de lei, care se va derula pe o perioadă de trei ani. Scopul colaborării este de a continua procesul de digitalizare a instituţiei, proces început în 2020 şi iniţiat prin proiectul european „Smart Territory”, care vizează automatizarea şi integrarea serviciilor publice într-un sistem digital unificat.
De asemenea, compania a câştigat un nou proiect cu finanţare europeană, intitulat „Work is cool - Studenţi pregătiţi pentru competiţie şi performanţă”, cu o valoare totală de aproximativ 5 milione de lei. Proiectul presupune sprijinirea a 250 de studenţi, masteranzi şi doctoranzi din regiunile mai puţin dezvoltate ale României, cu vârsta de până la 35 de ani, oferindu-le, timp de doi ani, acces la stagii de practică relevante şi oportunităţi de dezvoltare profesională, sub îndrumarea experţilor Life is Hard, începând din ianuarie 2025.
Life is Hard este evaluată la 45,7 mil. lei, iar cei mai mari acţionari sunt Cătălin Chiş (29%) şi Active Power Solutions (27,7%). Acţiunile LIH înregistrează o creştere de 11,8% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 281.300 de lei, arată datele BVB.