Furnizorul de servicii medicale private MedLife (M) a încheiat primul trimestru din 2025 cu afaceri consolidate pro forma de 779 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce profitul net s-a diminuat cu 19% până la 10 mil. lei.
În perioada ianuarie-martie, Grupul a înregistrat o creştere a EBITDA, faţă de primele trei luni din 2024, ajungând la o valoare de 116 milioane lei.
„Rezultatele din primul trimestru arată bine, atât în materie de venituri, cât şi în materie de EBITDA şi confirmă că suntem pe un trend bun”, spune Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO al Grupului MedLife.
În termeni generali, cererea de servicii medicale, în special în zona de prevenţie, a crescut iar majoritatea liniilor de business ale Grupului au înregistrat o performanţă bună, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creşteri au fost înregistrate de spitale (plus 385%), urmate de laboratoare (plus 26,9%) şi de clinici (plus 17,5%).
Totodată, primele luni ale anului 2025 au fost marcate de intrarea oficială pe o nouă piaţă internaţională şi extinderea reţelei în afara graniţelor ţării prin preluarea pachetului majoritar al All Clinic din Republica Moldova. De asemenea, MedLife a finalizat achiziţia grupului Routine Med din Tulcea, continuând strategia de dezvoltare sustenabilă la nivel naţional şi întărirea prezenţei în zone-cheie.
“Rezultatele aferente reţelelor noastre de spitale şi laboratoare sunt excelente. Investiţiile recente în echipamente moderne, unităţi noi şi echipe dedicate au început gradual să se reflecte în performanţele financiare şi operaţionale. În plus, ne-am întărit poziţia şi pe segmentul corporate, unde am lansat produse noi şi continuăm să dezvoltăm soluţii pentru a răspunde cerinţelor pieţei. Ne aşteptăm ca această traiectorie pozitivă să continue, pe măsură ce continuăm să investim în tehnologie şi în consolidarea reţelei noastre”, adaugă Mihai Marcu.
În ceea ce priveşte evoluţia diviziei corporate, Grupul a reuşit să îşi menţină un portofoliu solid în primul trimestru al acestui an, cu peste 886.000 de abonamente active.
În paralel, compania a continuat dezvoltarea de produse dedicate segmentului corporate, prin lansarea LevelUp, abonament medical ce integrează în mod prevenţia medicală cu acces nelimitat la servicii de fitness.
În primul trimestru din acest an, MedLife a anunţat majorarea limitei creditului sindicalizat cu 50 milioane euro, ajungând astfel la un total de 330 milioane euro. Decizia este parte integrantă a strategiei de consolidare a poziţiei financiare şi de susţinere a proiectelor deja în desfăşurare, iar fondurile suplimentare vor fi utilizate preponderent pentru finalizarea acestora, dar şi pentru eventuale oportunităţi de achiziţii.
În contextul unei economii în continuă schimbare, a unui an cu alegeri şi schimbări importante de percepţii economice, MedLife păstrează o abordare prudentă, având în vedere impactul fluctuaţiilor economice şi geopolitice asupra afacerilor, dispunând de resurse financiare solide pentru a răspunde provocărilor din piaţă.
„Păstrând o abordare prudentă, în speranţa finalizării alegerilor şi a abordării unor politici macroeconomice de echilibrare a deficitului bugetar, am decis să majorăm limita creditului sindicalizat cu încă 50 milioane euro, ceea ce ne oferă o rezervă financiară importantă pentru susţinerea proiectelor în derulare şi pentru a putea lua în calcul eventualele oportunităţi de achiziţii strategice. În acelaşi timp, dacă echilibrele macroeconomice vor permite acest lucru, vom intensifica investiţiile în domenii cheie, precum genetica, nutriţia, sportul şi prevenţia, despre care considerăm că vor reprezenta fundamentul medicinii viitorului”, explică Mihai Marcu.
În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai puternică reţea de diagnostic şi tratament din România, având la activ peste 6.5 milioane de pacienţi unici.