Producătorul de vinuri Purcari (simbol bursier WINE), ale cărui acţiuni sunt incluse în structura indicelui principal BET, a raportat venituri de 262 mil. lei în primele 9 luni din 2024, echivalentul unei creşteri anuale de 4%, în timp ce proitul net s-a diminuat cu 1%, la valoarea de 43,3 mil. lei.
“În agricultură, conditiile climaterice nefavorabile au dus la scaderea recoltelor de struguri in Moldova, Romania si Bulgaria. Cu toate acestea, stocurile majore din recoltele anterioare sunt suficiente pentru a sustine planurile de crestere ale companiei pentru 2025. Suplimentar, au fost implementate mai multe masuri pentru a atenua eventualele impacturi asupra marjelor”, notează raportul financiar al companiei publicat la BVB.
Aspecte comerciale-cheie pentru 9 luni 2024:
♦ Romania: plus 16% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Crestere puternica pentru brandurile cheie. Extindere pe orizontala continua, listari noi si campanii tintite catre distribuitori.
♦ Moldova: Crestere puternica in IKA, compensand provocarile din canalul Duty-Free, cu vanzarile din T3 2024 in crestere de doua cifre fata de anul anterior – cea mai buna performanta a anului. Veniturile au crescut cu 6% in primele 9 luni din 2024 si reprezinta 19% din veniturile totale ale grupului.
♦ Polonia: Agenda activa de trade marketing pentru a ne diferentia intr-o piata de vinuri competitiva, dominata de pret, ceea ce a dus la o performanta solida in T3.
♦ Republica Ceha si Slovacia: Crestere de 40% in T3 2024 fata de anul anterior, in conditia unei concurente de pret semnificative, TESCO si 8Wines contribuind pozitiv.
♦ Bulgaria: plus 38% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Dezvoltare continua a pietei, cu o distributie numerica crescuta si progrese solide in construirea notorietatii brandului.
♦ Alte tari:Performanta puternica in America, Japonia si MENA; dinamici provocatoare in China, Statele Baltice, Turcia si Ucraina.
Pentru întregul an 2024, Purcari estimează o creştere a veniturilor cu 5-10%, o marjă EBITDA de 26-28% şi o marjă a profitului net de 14-16%.
Purcari Wineries are în portofoliu brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza şi Angel’s Estate. Compania este cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de ţări. Anual, cumpără peste 20 de milioane de sticle şi aproximativ 200.000 de pahare, stimulând producţia locală de sticlă.
Purcari are 601 mil. lei capitalizare şi cel mai mare acţionar este Amboselt Universal, alţi acţionari fiind Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital şi Norges Bank. Acţiunile WINE se tranzacţionează în creştere cu 3,91% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacţii de 72,2 mil. lei, arată datele BVB.