♦ În S1/2024, grupul a generat venituri de peste 31 mil. euro, cu un EBITDA de 2,5 mil. euro ♦ Pentru finalul anului sunt aşteptate venituri de peste 70 mil. euro şi EBITDA de 7-8 mil. euro.
Antreprenorul şi investitorul român Octavian Pătraşcu a obţinut aprobările necesare pentru a lista fintech-ul CAPEX.com pe bursa din Frankfurt printr-un proces de fuziune inversă cu NAGA Group, companie prezentă deja pe Xetra (N4G). Astfel, CAPEX devine NAGA, iar capitalizarea va îngloba evaluarea celor două businessuri.
Structurată ca un schimb de acţiuni între cele două grupuri, tranzacţia le permite acţionarilor CAPEX.com să devină acţionari majoritari ai NAGA Group AG, cu o participaţie de aproape 75%, şi creează un grup evaluat la 250 de milioane de dolari care va continua să fie tranzacţionat la Frankfurt.
„Naga Group AG a emis noi acţiuni către acţionarii Capex în schimbul acţiunilor acestora din Capex. În acest proces, Naga Group AG devine noua companie holding a grupului şi deţine 100% din grupul Capex.com, însă acţionarii Capex devin acţionari majoritari în holding, cu un interes de aproximativ 75%”, spune Octavian Pătraşcu pentru Ziarul Financiar.
Octavian Pătraşcu este preşedinte al boardului şi CEO şi cel mai mare acţionar din NAGA, cu peste 40% din acţiuni. Printre acţionarii NAGA se regăsesc nume celebre, cunoscute la nivel mondial, precum FOSUN Group sau Apeiron, fondul deţinut de Christian Angermeyer care a investit prin Elevat3 în parteneriat cu Founders Fund deţinut de Peter Thiel.
„Structura acţionariatului după finalizarea fuziunii va fi următoarea: Naga C suite şi management vor deţine aproximativ 47%, acţionarii actuali Naga vor avea 25%, iar restul acţiunilor vor fi distribuite între foştii acţionari Capex, printre care se numără şi acţionari români, şi free float-ul de pe piaţă”, explică Pătraşcu.
Antreprenorul spune că a ridicat 31 de milioane de dolari de când a înfiinţat CAPEX.COM, din care aproximativ jumătate vin de la acţionari români. Unul dintre ei este investitorul Horia Manda, preşedinte al consiliului de administraţie al Patria Bank şi partener executiv la Axxess Capital, fiind şi membru neexecutiv în CA-ul One United Properties.
Noul grup va fi alcătuit din 24 de companii la nivel global, cuprinzând şapte licenţe financiare proprii şi peste 600 de angajaţi, cu operaţiuni extinse în Europa, MENA (Orientul Mijlociu si Africa de Nord) LATAM (America Latina). Pe măsură ce grupul îşi consolidează operaţiunile sub brand-ul NAGA, se preconizează o creştere accelerată în anii următori.
Auditorul PwC din Germania a evaluat cele două business-uri la un loc la 232 mil. euro. Asta înseamnă că se vor emite 232 de milioane de acţiuni la preţul de 1 euro. Acţionarii au aprobat auditul, reglementatorii au aprobat şi ei, iar acum două săptămâni a aprobat şi Registrul Comerţului din Germania. Capitalizarea reală a NAGA se va reflecta însă în cotaţia de la Frankfurt în câteva zile.
„Diferenţa dintre capitalizarea bursieră actuală şi valoarea tranzacţiei provine în principal din valoarea Capex. Aceasta nu este încă reflectată în capitalizarea bursieră, deoarece emiterea şi listarea noilor acţiuni se află în faza finală de procesare. După finalizare, atât capitalizarea bursieră, cât şi valoarea tranzacţiei ar trebui să convergă. După listarea noilor acţiuni la preţul actual de 0,8 EUR/acţiune, capitalizarea bursieră va fi de aproximativ 186M EUR. Este de menţionat că tranzacţia a fost încheiată când preţul acţiunii era peste 1 EUR (valoare care ar trebui să fie atinsă din nou în curând), ceea ce ar creşte capitalizarea la 232,8M EUR”, a mai spus Octavian Pătraşcu pentru ZF.
Entitatea nou formată vizează o expansiune substanţială. Până în 2025, grupul preconizează venituri care să depăşească 100 milioane de euro anual, cu un EBITDA de peste 20 milioane de euro. Proiecţiile sunt susţinute de o bază de utilizatori în continuă creştere, cu peste 1,5 milioane de utilizatori înregistraţi si o creştere anuală de peste 350.000 de noi utilizatori, si un volum de tranzacţii de peste 300 miliarde euro în fiecare an.
În primele şase luni ale 2024, grupul combinat a generat venituri de peste 31 de milioane euro, cu un EBITDA de 2,5 milioane euro. CEO-ul spune că în urma fuziunii vor exista sinergii financiare de circa 10 mil. euro şi se aşteaptă pentru finalul anului la peste 70 mil. euro venituri, cu 7-8 milioane de euro EBITDA.
Compania se concentrează pe furnizarea de soluţii financiare de ultimă generaţie. Unul dintre obiectivele strategice principale este promovarea Naga „SuperApp”, o aplicaţie all-in-one care permite utilizatorilor să tranzacţioneze, să investească şi să gestioneze simplu şi rapid tranzacţiile financiare zilnice. Platforma NAGA este deja accesibilă clienţilor din România în limba engleză, iar din luna octombrie, NAGA va lansa oficial versiunea în limba română, oferind astfel un acces mai facil şi adaptat investitorilor locali, conţinut şi produse personalizate pentru piaţa românească.
„Viziunea SuperApp: Obiectivul este de a crea un ecosistem financiar unificat unde utilizatorii îşi pot gestiona toate aspectele vieţii financiare, inclusiv tranzacţionarea, investiţiile, plăţile şi social trading-ul, într-o singură aplicaţie. 2. Integrarea Serviciilor Financiare Cheie: Tranzacţionare: Integrarea a peste 7.500 de instrumente financiare cu funcţii unice de social trading. Cripto: Tranzacţionare cripto cu depozite şi retrageri on-chain, şi soluţii de plată folosind criptomonede. Neobanking: Funcţionalităţi bancare complete, inclusiv IBAN-uri, carduri de debit Visa, şi o vizualizare completă a soldului bancar, combinând deţinerile tradiţionale şi cripto. Social Trading: O platformă de tranzacţionare bazată pe comunitate, care încurajează utilizatorii să partajeze şi să copieze tranzacţii într-un mediu social. 3. Inovaţii şi Viziune Viitoare: Instrumente bazate pe AI: Integrarea asistenţilor financiari AI pentru susţinerea deciziilor şi instrumente avansate de tranzacţionare. Produse financiare personalizate: Permiţând utilizatorilor să îşi creeze propriile instrumente financiare şi portofolii tematice adaptate strategiilor specifice. 4. Obiective Strategice: Expansiunea la nivel global, unificarea brandului şi campanii de marketing viral pentru creşterea engagementului utilizatorilor”, este comentariul lui Octavian Pătraşcu.