♦ În timp ce OMV Petrom se consolidează în poziţia de lider, iar Romgaz se apropie vizibil de Hidroelectrica, producătorul de energie hidro pare să fi pierdut din ritmul de creştere ♦ Pentru a-şi recăpăta avansul, Hidroelectrica are nevoie de un nou ciclu investiţional, de extindere în proiecte de energie regenerabilă şi de stabilitate în conducere.
OMV Petrom (simbol bursier SNP), cel mai mare producător de carburanţi din România, s-a distanţat la 4,3 mld. lei de Hidroelectrica (H2O), la o lună după ce a reuşit să o depăşească şi să redevină după doi ani cea mai mare companie listată de la Bursa de Valori Bucureşti.
Iar acum şi diferenţa dintre Hidroelectrica şi a treia cea mai mare companie listată – producătorul şi furnizorul de gaze naturale Romgaz (SNG) se îngustează: 17,6 mld. lei, faţă de 35 mld. lei la începutul lui 2025 după ce acţiunile SNG s-au dublat, iar cele ale Hidro au stagnat.
Cu alte cuvinte, Romgaz se apropie tot mai mult de locul doi după o evoluţie spectaculoasă pe fondul apetitului ridicat al marilor investitori pentru gazul din Marea Neagră şi al planurilor de dezvoltare care includ inclusiv achiziţia combinatului Azomureş. În cazul Hidro, investitorii încă aşteaptă marile planurile de investiţii demne pentru poziţia strategică a companiei.