Purcari Wineries Public Company Limited (simbol bursier WINE), principalul producător de vinuri din Europa Centrală şi de Est, a prezentat la finalul săptămânii trecute noua strategie pe termen mediu, care vizează consolidarea poziţiei de campion global în devenire în domeniul vinificaţiei, dedicat păstrării şi promovării patrimoniului vinicol al ţărilor din Noua Europă.
Intitulată 2X până la 200, strategia pe termen mediu a Purcari are ca obiectiv dublarea principalilor indicatori operaţionali până la bicentenarul din 2027. Ca parte a acesteia, grupul a anunţat că ţinteşte un EBITDA de peste 200 milioane de lei şi vânzări de peste 600 milioane de lei până în 2027, aproximativ dublu faţă de valorile corespunzătoare din 2023.
„Suntem încântaţi să lansăm această strategie ambiţioasă, menită să poziţioneze Grupul Purcari ca un lider mondial în devenire în domeniul vinului”, a declarat Victor Bostan, CEO şi Fondator Purcari. „Cu un accent clar pe premiumizare, sustenabilitate şi inovare, suntem bine poziţionaţi să ne atingem obiectivele noastre financiare şi operaţionale ambiţioase până în 2027, păstrând şi promovând în acelaşi timp bogatele tradiţii viticole din Noua Europă.”
Strategia se bazează pe trei piloni-cheie: Creştere profitabilă, Excelenţă în Vinificaţie şi Excelenţă Comercială, facilitată de modernizarea (digitalizarea) Instrumentelor şi Proceselor, de Talent şi Cultură. Pieţele principale pentru creştere includ România, Moldova, Bulgaria, precum şi regiuni de export din Europa Centrală şi de Est extinsă, Marea Britanie, SUA şi Asia.
Grupul Purcari îşi va accelera eforturile de premiumizare, concentrându-se pe creşterea vânzărilor de produse din gamele de top, precum Purcari Nocturne sau brandurile din ediţiile limitate, în timp ce îşi va extinde prezenţa pe noi pieţe prin activităţi M&A punctate. Grupul va continua să promoveze soiurile de struguri autohtone precum Rară Neagră pentru a crea un avantaj competitiv greu de replicat printr-un portofoliu unic şi o reputaţie consolidată.
„Excelenţa în vinificaţie rămâne în centrul operaţiunilor Grupului, cu planuri de extindere a capacităţii de producţie şi de plantare de noi podgorii pentru a asigura cantitatea şi calitatea strugurilor necesare pentru creştere şi premiumizare. În plus, Compania îşi propune să optimizeze eforturile de marketing pentru a stimula creşterea întregului său portofoliu”, a transmis compania.
Prin implementarea noii strategii, grupul îşi propune să dubleze parametrii cheie de performanţă financiară: să atingă EBITDA de peste 200 milioane lei, să crească profitul net de la 64 milioane lei la 130 milioane lei şi să majoreze dividendele de 2,3 ori, de la 0,6 lei pe acţiune la 1,4 lei pe acţiune.
„Grupul Purcari este la fel dedicat promovării sustenabilităţii în toate operaţiunile sale. Ca parte a strategiei sale ESG, grupul va continua să investească în reducerea consumului de apă şi energie, în îmbunătăţirea gestionării deşeurilor şi în extinderea utilizării energiei solare, cu obiectivul de a obţine până la 80% din necesarul său de energie din surse curate. Compania îşi propune, de asemenea, să dezvolte în continuare practici sustenabile de viticultură, inclusiv extinderea sistemelor de irigaţie. Grupul continuă să se axeze pe dezvoltarea angajaţilor, implicarea în comunitate şi aderă la cele mai bune practici de guvernanţă”, a mai transmis Purcari.
Producătorul de vinuri a înregistrat venituri de 166 milioane lei, în creştere cu 3%, şi un profit net de 29 milioane lei, cu 8% peste nivelul din perioada similară din 2023. Veniturile au fost sustinute de o crestere de 12% a segmentul principal de vinuri, in timp ce segmentul de reciclare a deseurilor a fost discontinuat. Compania a avut o marjă EBITDA de 33% şi o marjă de profit net de 18% în primele şase luni.
Pe piata din România, Purcari a raportat o creştere de 16% în T2 2024, accelerată de performanţa brandurilor Purcari şi Bardar. Crama Ceptura şi-a menţinut impulsul robust cu o creştere medie de două cifre. Domeniile Cuza şi-a dublat vânzările, deşi de la o bază mai mică.
Pentru întregul an 2024, Purcari estimează o creştere a veniturilor cu 5-10%, o marjă EBITDA de 26-28% şi o marjă a Profitului Net de 14-16%. Compania a înregistrat în 2023 venituri de 369,4 mil. lei, mai mari cu 22% faţă de cele din 2022, în timp ce profitul net s-a majorat cu 45% la 59,6 mil. lei.
Purcari Wineries are în portofoliu brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza şi Angel’s Estate. Compania este cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de ţări.
Purcari are 606 mil. lei capitalizare şi cel mai mare acţionar este Amboselt Universal, alţi acţionari fiind Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital şi Norges Bank. Acţiunile WINE se tranzacţionează în creştere cu 5,4% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacţii de 61,3 mil. lei, arată datele BVB.