Purcari Wineries Public Company Limited (simbol bursier WINE), principalul producător de vinuri din Europa Centrală şi de Est, a prezentat la finalul săptămânii trecute noua strategie pe termen mediu, care vizează consolidarea poziţiei de campion mondial în devenire în domeniul vinificaţiei, dedicat păstrării şi promovării patrimoniului vinicol al ţărilor din Noua Europă. Intitulată 2X până la 200, strategia pe termen mediu a Purcari are ca obiectiv dublarea principalilor indicatori operaţionali până la bicentenarul din 2027.
Ca parte a acesteia, grupul a anunţat că ţinteşte în următorii trei ani un EBITDA de peste 200 milioane de lei, care ar urma să crească de 2,3 ori, un profit net dublu de circa 125 mil. lei şi vânzări de 1,7 ori mai mari, peste 600 milioane de lei.
ZF a participat la evenimentul unde a fost prezentată şi noua echipă de conducere, iar reprezentanţii companiei au oferit detalii cu privire la planurile de dublare a business-ului. Investiţiile prioritare sunt în proiecte de irigaţii (700 ha), în plantaţii noi şi în lărgirea capacităţii de producţie, însă grupul poartă discuţii de preluare cu două crame din România şi alte două internaţionale. CAPEX-ul mediu anual în perioada 2024-2027 este estimat de companie la 72 mil. lei, în creştere de 2,3 ori faţă de valoarea investită în 2020-2023.
„Suntem încântaţi să lansăm această strategie ambiţioasă, menită să poziţioneze Grupul Purcari ca un lider mondial în devenire în domeniul vinului”, a declarat Victor Bostan, CEO şi Fondator Purcari. „Cu un accent clar pe premiumizare, sustenabilitate şi inovare, suntem bine poziţionaţi să ne atingem obiectivele noastre financiare şi operaţionale ambiţioase până în 2027, păstrând şi promovând în acelaşi timp bogatele tradiţii viticole din Noua Europă.”