Burse - Fonduri mutuale

Bursă. SIPEX Company anunţă afaceri de 66,5 mil. lei şi pierderi de 1,9 mil. lei în T1/2025

Bursă. SIPEX Company anunţă afaceri de 66,5 mil. lei...

Autor: Eduard Ivanovici

14.05.2025, 11:25 314

SIPEX Company (simbol bursier SPX) unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale şi finisaje pentru construcţii din România, cu activitate de 28 de ani în acest domeniu, a înregistrat o cifră de afaceri de 66,5 milioane lei în T1/2025, în scădere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Evoluţia a fost influenţată de stagnarea vânzărilor în luna martie, cauzată de condiţii meteorologice dificile şi schimbări bruşte de temperatură, precum şi de extinderea termenelor de plată în anumite proiecte din sectorul construcţiilor, scrie compania într-un comunicat de presă.

Cheltuielile de exploatare s-au redus cu 2,6% la 69,2 mil. lei, în timp ce rezultatul net a constat într-o pierdere de 1,9 mil. lei, de la o pierdere de 1,1 mil. lei în primul trimestru din 2024.

„Suntem conştienţi de provocările actuale ale pieţei, în special cele cauzate de lipsa predictibilităţii fiscale şi de presiunile asupra costurilor operaţionale, dar suntem încrezători în strategia noastră pe termen lung (...) Ne propunem consolidarea poziţiei SIPEX în topul distribuitorilor de materiale de construcţii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide şi creşterea eficienţei operaţionale”, spune CEO-ul Irinel Gheorghe.

Listate pe piaţa AeRO, acţiunile SPX s-au depreciat cu 29% în ultimele 12 luni, la o evaluare bursieră de circa 100 mil. lei. Irinel Gheorghe deţine 91,9% din capitalul social al companiei.

„Canalul B2B, care generează volume mari şi aproximativ 44% din cifra de afaceri, rămâne o prioritate strategică. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care deţinem licenţa de exclusivitate, şi vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atenţia noastră rămâne centrată pe creştere sustenabilă, inclusiv pe dezvoltarea unei unităţi de producţie de materiale pentru construcţii”, adaugă CEO-ul.

Vânzările din canalele B2B şi Retail, care cumulează peste 99% din vânzări, au înregistrat scăderi uşoare în T1/2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, în timp ce Divizia Magazin & Online a înregistrat o creştere de peste 29%.

Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, în creştere cu aproape 4%. Datoriile totale se ridică la 54,5 milioane lei, în scădere cu circa 15%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels