Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) raportează pentru T1/2025 profit net de 7,8 mil. lei, în scădere cu 63% an/an. Vânzările au atins 362 mil. lei, uşor sub nivelul celor din T1/2024

Bursă. Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco...

Autor: Cristina Bellu

15.05.2025, 09:03 251

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), administrator în sistem de franciză pentru restaurantele KFC, Pizza Hut, Taco Bell, a raportat pentru primul trimestru (T1) din 2025 un profit net 7,8 mil. lei, cu 63,6% mai mic decât în perioada similară din 2024, la vânzări consolidate de 362,6 mil. lei, cu 0,9% sub nivelul celor din T1/2024.

Ajustarea vine după doi ani de creştere accelerată, într-un context de incertitudine ridicată pe piaţa locală ce a accentuat comportamentul prudent de consum, spun reprentanţii companiei.

„Traversăm o perioadă în care consumul încetineşte, iar incertitudinile legate de fiscalitate, inflaţie şi politicile economice se accentuează. (...) În pofida incertitudinilor actuale, strategia noastră este clară, de dezvoltare, având o viziune pe termen lung şi mizând pe experienţa echipei care a demonstrat în trecut că poate gestiona cu succes perioade dificile. Însă, noi şi întreg mediul de afaceri avem nevoie de un climat predictibil şi măsuri chibzuite, luate după analizarea impactului, pentru a putea crea în continuare valoare, locuri de muncă şi pentru a contribui la dezvoltarea economică pe termen lung”, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Raportat la branduril, KFC România a generat vânzări de 259,8 mil. lei în T1, cu 3,4% sub nivelul din T1/2024, pe fondul unor factori externi, dar şi prin raportarea la un trimestru de referinţă excepţional pentru Grup, având în vedere performanţele foarte bune din primele trei luni ale anului trecut, când profitul net a fost de 21 mil. lei, triplu faţă de aceeaşi perioadă din 2023, şi vânzările au crescut cu 9% la 366 mil. lei.

Pizza Hut a contribuit cu 27,2 mil. lei la vânzările totale din trimestrul întâi, mai puţin cu doar 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totuşi, oficialii companiei spun că optimizarea reţelei, demarată la sfârşitul anului 2023, continuă să dea rezultate: compania a înregistrat un profit operaţional al restaurantelor de 0,5 mil. lei, faţă de pierdere în T1 2024.

Taco Bell a avut vânzări de 24,1 mil. lei, un plus de 15,6%, şi şi-a dublat profitul faţă de primul trimestru din 2024.

Şi pieţele externe au continuat să crească. KFC Italia a contribuit cu vânzări de 44,7 mil. lei, mai mari cu 3,3%. Potenţialul KFC Moldova se menţine, înregistrând din nou o creştere de două cifre, de 23,2%, la nivelul vânzărilor, până la 6,8 mil. lei.

Ştim că piaţa nu este liniară şi tocmai de aceea avem o strategie sănătoasă, disciplină financiară şi o viziune pe termen lung”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

În primul trimestru din 2025, comenzile cu livrare au continuat să crească ajungând la 20% din totalul vânzărilor Grupului. În valoare absolută, vânzările prin livrare au ajuns la 73,5 mil. lei, mai mari cu 5,5% faţă perioada similară a anului trecut.

În T1/2025, Sphera a deschis o nouă unitate KFC drive-thru în Galaţi, marcând o premieră pentru reţeaua sa - primul restaurant echipat cu panouri solare. În luna aprilie, a mai adăugat un KFC, în Mall Moldova, ajungând astfel la 175 de restaurante.

Acţiunile emitentului se tranzacţionează în scădere cu 2% de la începutul anului şi în creştere cu 16% în ultimele 12 luni.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels