Sphera Franchise Group (SFG), administrator în sistem de franciză al restaurantelor KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, şi-a dublat profitul net în prima jumătate din 2024 la aproximativ 41 mil. lei, pe fondul controlului cheltuielilor, în timp ce vânzările au urcat cu 6% la 740 mil. lei, potrivit raportului semestrial publicat vineri la bvb.ro.
„În prima jumătate a anului, am obţinut rezultate financiare foarte bune, în ciuda condiţiilor de piaţă mai puţin favorabile, inclusiv o inflaţie mai mare decât cea preconizată şi un comportament prudent al consumatorilor. Performanţa noastră demonstrează încă o dată forţa strategiei şi puterea brandurilor din portofoliul nostru, susţinute de o echipă excepţională, căreia îi mulţumesc pentru succesul nostru de astăzi. Privind spre viitor, rămânem încrezători că strategia solidă, echipa puternică şi cei 30 de ani de experienţă vor continua să aducă rezultate”, a spus Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Compania menţionează că prima jumătate a anului 2024 a fost cel mai bun prim semestru din istoria sa în ceea ce priveşte vânzările, EBITDA şi profitul net. Piaţa din România a fost principalul contributor la performanţa Grupului în S1/2024, generând vânzări de 639,5 mil, lei, reprezentând peste 86% din total. KFC România este cel mai valoros activ din portofoliul Sphera, vânzările restaurantului ajungând la 544 mil. lei, mai mari cu 8,6% faţă de primul semestru din 2023.
Profitabilitatea s-a îmbunătăţit, de asemenea, în mod semnificativ, EBITDA având un trend puternic ascendent, la 78,9 mil. lei în prima jumătate a anului 2024, o majorare cu 50,7%. Aceasta se datorează în principal performanţei KFC România, cu o EBITDA de 70,3 mil. lei, un plus de 50,7% comparativ cu semestrul I din 2023. KFC Moldova a avut, de asemenea, o creştere de două cifre (Ă57,3%), în timp ce Taco Bell şi-a dublat EBITDA (Ă110,2%), potrivit unui comunicat de presş.
Această îmbunătăţire a fost în principal rezultatul măsurilor eficiente de control al costurilor puse în aplicare la nivelul întregului Grup, susţine compania. Ca urmare, ponderea cheltuielilor în restaurante în totalul vânzărilor a scăzut cu 3 puncte procentuale. Per total, toate brandurile au înregistrat creşteri de două cifre ale profitului operaţional al restaurantelor, cu excepţia Pizza Hut.
Marja EBITDA la nivel de Grup este a fost 10,7% şi variază de la un brand la altul. Astfel, KFC Moldova are 22,4%, urmată de KFC România, cu 12,9%. Taco Bell, cel mai tânăr brand din portofoliul Sphera, a continuat să îşi îmbunătăţească marja, care a ajuns la 7,8% în prima jumătate a anului.
Profitul net crescut cu 109,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, ajungând la 40,7 mil. lei.
KFC România a fost motorul principal, obţinând un profit de 45,9 mil. lei, mai mare cu 74,4% faţă de perioada similară a anului trecut. KFC Moldova a consemnat, de asemenea, o îmbunătăţire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 mil. lei, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă. Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-şi pierderile nete la 5,7 mil. lei, cu 6% mai mici decât în S1 2023.
Performanţa din primul semestru se datorează atât extinderii reţelei, cât şi creşterii vânzărilor în restaurantele existente. Grupul a deschis 7 noi restaurante KFC între 30 iunie 2023 şi 30 iunie 2024, toate în România, în timp ce două deschideri suplimentare au avut loc în iulie 2024. În ceea ce priveşte raportul dintre datoria netă şi EBITDA, acesta s-a menţinut la un nivel redus, de 0,4.
În T2/2024, vânzările totale au fost de 374,1 mil. lei, susţinute de majorări pe toate cele trei pieţe, trend ce semnalează un an promiţător, arată compania. Istoric, Sphera înregistrează creşteri ale vânzărilor de la un trimestru la altul, iar ultimele trei luni ale anului au de obicei cele mai bune rezultate. Pentru 2024 se aşteaptă ca această tendinţă să persiste.
„Rezultatele obţinute în această perioadă reflectă hotărârea noastră de a ne respecta angajamentele faţă de toţi stakeholderii. Am eficientizat activitatea, continuând managementul judicios al costurilor, realizând ajustări la nivelul reţelei de restaurante şi capitalizând oportunităţi de optimizare. Aceste eforturi ne-au permis să ne consolidăm poziţia pe piaţă şi să creştem profitabilitatea, menţinând în acelaşi timp un echilibru sănătos între investiţii şi costurile de operare. Creşterea valorii acţiunilor este o dovadă clară a încrederii şi sprijinului de care ne bucurăm din partea comunităţii noastre de investitori în ceea ce priveşte măsurile pe care le luăm şi vom ne continua demersurile care s-au dovedit de succes”, a spus Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.
În T2 2024, EBITDA a urmat o evoluţie pozitivă, ajungând la 39,1 mil. lei, o majorare de 35,7% faţă de perioada similară a anului anterior, în timp ce profitul net al Grupului a înregistrat o creştere anuală remarcabilă, de 59,1%, ajungând la 19,2 mil. lei. Toate brandurile, cu excepţia Pizza Hut, au încheiat trimestrul al doilea cu rezultat net pozitiv.