Transport Trade Services (simbol bursier TTS), cel mai mare transportator dunărean de mărfuri, a anunţat că participă prin intermediul operatorului Navrom la proiectul european FAIRway Danube II privind îmbunătăţirea navigaţiei pe Dunăre, contribuind în acest sens cu 4,5 mil. euro, conform unui raport publicat la BVB.
Proiectul se desfăşoară între decembrie 2025 şi decembrie 2026, iar contribuţia Navrom constă în furnizarea de elemente de infrastructură flexibile pentru fazele pilot „Lot 3 România” şi „Croaţia”.
Proiectul FAIRway Danube II, coordonat şi contractat de ViaDonau – Österreichische Wasserstraßen - Gesellschaft mbH, urmăreşte să îmbunătăţească condiţiile de navigaţie pe Dunăre în zonele critice cu adâncimi insuficiente (fariway bottlenecks), reiese din comunicat.
„Prin folosirea unor echipamente speciale mobile, proiectul propune soluţii practice pentru gestionarea şenalului navigabil şi menţinerea sa la un nivel suficient pentru navigaţie în perioadele cu debite scăzute ale Dunării. Acest demers contribuie la un transport fluvial mai eficient, mai sigur şi mai previzibil”, scriu reprezentanţii TTS.
Compania a înregistrat pierderi de 18,9 mil. lei în S1/2025, de la un rezultat net negativ de 37,4 mil. lei în aceeaşi perioadă de anul trecut, în vreme ce afacerile au coborât cu 25% la 319,8 mil. lei. De altfel, dinamicile au scăzut încă din 2024 pe fondul diminuării fluxurilor de mărfuri ucrainene venite prin portul Constanţa.
Invitat la o ediţie de luna trecută a emisiunii ZF Deschiderea de Astăzi, Gabriel Ţecheră, director de guvernanţă corporativă şi relaţii cu investitorii la TTS, a estimat că societatea va încheia anul pe profit, graţie măsurilor de eficientizare şi contribuţiei porturilor, deşi rezultatele vor rămâne sub nivelurile din 2024, în contextul unei pieţe definite prin tarife reduse şi condiţii de navigaţie dificile.
Acţiunile TTS sunt pe minus cu 31% în ultimele 12 luni şi pe plus cu 3% în 2025, la o capitalizare de circa 900 mil. lei. Fondatorul Alexandru Mircea Mihăilescu, retras recent din funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie, deţine 25% din capitalul social.
Ce mai reiese din raport:
„Proiectul adresează una din problemele majore cu care se confruntă navigatorii pe Dunăre şi reprezintă o oportunitate pentru NAVROM de a-şi valorifica expertiza în operarea echipamentelor fluviale şi de a contribui activ la soluţii inovatoare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, aducând astfel beneficii importante pentru NAVROM în postura sa de lider de piaţă.
Pentru Grupul TTS, implicarea într-un proiect european de infrastructură întăreşte poziţia de partener strategic în dezvoltarea durabilă a transportului pe Dunăre şi aduce un plus de vizibilitate, credibilitate şi consolidare a poziţiei de lider regional.
Contribuţia NAVROM va consta în furnizarea a şase unităţi navale nepropulsate (dintre care patru vor fi amplasate pentru testare în România - zona Corabia, şi două în Croaţia la gura de vărsare a Dravei în Dunăre), pentru care NAVROM va asigura:
• pregătirea şi adaptarea navelor în şantierul de reparaţii;
• transportul şi operaţionalizarea acestora în zona de testare;
• încărcarea cu balast/apă pentru controlul pescajului;
• monitorizare şi intervenţie în perioada de cercetare;
• descărcarea şi relivrarea navelor la finalizarea proiectului.”