Burse - Fonduri mutuale

Business internaţional. În apropierea sezonului sărbătorilor, investitorii americani îşi îndreaptă atenţia asupra acţiunilor retailerilor

Business internaţional. În apropierea sezonului sărbătorilor, investitorii americani îşi îndreaptă atenţia asupra acţiunilor retailerilor

Autor: Eduard Ivanovici

26.11.2021, 00:00 212

În aşteptarea sezonului cumpărăturilor de iarnă, investitorii din Statele Unite încep să ia în vizor acţiunile unor retaileri în vogă, încercând să pună în balanţă potenţialul problemelor lanţurilor de aprovizionare şi nivelul ridicat de cerere din rândurile consumatorilor, potrivit Reuters.

La o zi după Thanksgiving (Ziua Recunoştinţei), Black Friday a marcat în ultimii ani începutul perioadei cumpărăturilor de iarnă şi una dintre cele mai aglomerate zile ale anului în SUA. Pandemia de COVID-19 şi efectele pe care le-a generat asupra furnizorilor au condus însă la crearea unui val timpuriu de cumpărături, aşa cum arată cele mai recente date ale Departamentului pentru Comerţ din SUA, conform căruia vânzările cu amănuntul au crescut considerabil încă din luna octombrie. 

„De doi ani ne aflăm într-o fază diferită. Crăciunul este o sărbătoare de patru luni, care începe în octombrie”, spune Phil Orlando, principalul strateg al companiei de gestionare a portofoliilor Federated Hermes. Discount-urile de Black Friday sunt mai mici prin comparaţie cu anii trecuţi, potrivit furnizorului de date Refinitiv. Totuşi, analiştii se aşteaptă la rezultate solide din partea vânzătorilor de mobilier şi companiilor de amenajare a casei.

Mulţi retaileri americani au depăşit evoluţia pieţelor de capital de anul acesta. ETF-ul SPDR S&P Retail (simbol bursier XRT.P) a crescut cu 54% în 2021 vs. un plus de 25% pe S&P 500. Refinitiv notează câteva companii care se confruntă cu „o serie complicată de comparaţii” în T4/2021 faţă de anul trecut, când vânzările au fost extrem de puternice, dar care pot avea evoluţii pozitive în ultimul trimestru al anului: Crocs, producătorul încălţărilor cu acelaşi nume; Williams-Sonoma, grup ce comercializează articole de bucătărie şi mobilier pentru casă; Lowe’s Cos, prezent în industria de bricolaj şi electrocasnice şi Lululemon Athletica, comerciant de îmbrăcăminte sportivă.

De asemenea, Refinitiv crede că retailerii Target şi Home Depot vor evolua bine pe fondul sezonului sărbătorilor, explicând că nivelul cererii de la finele lui 2020 se poate menţine şi anul acesta. Printre retailerii americani cu cele mai bune performanţe pe bursă anul acesta se găsesc Bath & Body Works (plus 134%), Etsy (73%), Tractor Supply (62%) şi Autozone (57%). Amazon, cu o capitalizare de 1.800 de miliarde de dolari, are un plus de 12%.

 
AFACERI DE LA ZERO