Burse - Fonduri mutuale

Ce lasă în urmă Valentin Ionescu după un an de mandat la conducerea bursei?

Ce lasă în urmă Valentin Ionescu după un an de mandat la conducerea bursei?

Autor: Roxana Daniela Pricop

21.11.2011, 00:08 1275

Valentin Ioneascu a fost demis joi, 17 noiembrie, din funcţia de director general al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Prin aducerea lui Valentin Ionescu, un broker cu experienţă, în conducerea executivă, Consiliul de Administraţie al BVB a mizat pe dinamizarea bursei şi pe reducerea decalajului faţă de pieţele mai dezvoltate din regiune, precum Polonia, Ungaria sau Cehia. Numirea sa la conducerea BVB în septembrie 2010 a fost primită cu mari aşteptări de piaţă pentru că Bursa de la Bucureşti se pregătea pentru listarea Fondului Proprietatea, eveniment ce ar fi trebuit să schimbe radical viitorul pieţei locale de capital.

Principalele realizări ale mandatu­lui lui Ionescu sunt legate de introdu­cerea conturilor globale de tranzac­ţio­nare, mai întâi pentru Fondul Pro­prie­tatea, conturi fără de care listarea Fon­dului la Bursă era imposibilă, apoi pentru acţiunile Petrom. Recent, tran­zac­ţionarea conturilor globale a fost extinsă pentru acţiunile compa­niilor din indi­cele BET. De asemenea, la bursă se tran­zacţionează contracte futures pe FP, BVB, aur şi ar­gint. Un segment care a cunoscut o dez­vol­tare peste aşteptări în timpul man­datului lui Ionescu este cel al pro­duselor structurate, aproape săptă­mâ­nal fiind listate la Bursă noi emi­siuni de certificate. În primele zece luni ale aces­tui an investitorii au înche­iat tran­zacţii de aproape 70 mil. euro.

La capitolul eşecuri, investitorii din piaţă au pus pe umerii lui Valentin Ionescu eşecul ofertei secundare de la Petrom din vara acestui an. Investitorii au criticat executivul BVB pentru că a ac­ceptat ca oferta secundară să se deru­le­ze în afara Bursei. Eşecul ofertei de vân­zare a 9,84% din acţiunile Petrom de către stat a fost o lovitură puternică pen­tru bursă. Oferta Petrom ar fi tre­buit să crească free-float-ul companiei şi să o transforme într-una dintre cele mai lichide acţiuni de la BVB şi să atra­gă noi investitori pe bursă, atât locali, cât şi străini. Unii brokeri spun că oferta Petrom ar fi fost o ocazie unică pentru a adu­ce noi investitori de retail pe Bursă şi susţin că BVB ar fi trebuit să se implice mai mult în promovarea ofertei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO