Burse - Fonduri mutuale

Cel mai popular fond de acţiuni din România are doar 3.000 de investitori faţă de 79.000 de clienţi, cât are cel mai căutat fond de obligaţiuni

Adrian Anghel, OTP AM: Popularitatea fondurilor vine din apetitul la risc al românilor, dar şi din nivelul educaţiei financiare.

Adrian Anghel, OTP AM: Popularitatea fondurilor vine din apetitul la risc al românilor, dar şi din nivelul educaţiei financiare.

Autor: Liviu Popescu

01.10.2019, 16:05 2975

♦ NN International Romanian Equity numără 3.000 de investitori, iar în ultimele 36 de luni a livrat un randament de 43% ♦ Pe de altă parte, Erste Bond Flexible RON are 79.000 de clienţi şi un randament de 8% ♦ Cel din urmă este şi cel mai mare fond mutual din România ca valoare a activelor.

Cel mai popular fond de acţiuni din România, ca număr de investitori, are doar 3.000 de clienţi, în timp ce pe de altă parte cel mai căutat fond de obligaţiuni are aproximativ 79.000 de investitori, fiind astfel de 26 de ori mai mare, potrivit celor mai recente date ale Asociaţiei Administratorilor de Fonduri (AAF).

Cifrele se referă atât la investitorii persoane fizice, cât şi persoane juridice.

Această diferenţă arată în primul rând că românii sunt foarte conservatori şi preferă investiţiile cu randamente scăzute dar sigure, aşa cum sunt cele în obligaţiuni, în detrimentul plasamentelor în fondurile de acţiuni, care deşi în ultimele 36 de luni înregistrează randamente de până la 57% pe fondul evoluţiei bursei, încă sunt nepopulare. Spre comparaţie, cel mai performant fond local de obligaţiuni din ultimii trei ani are un randament de aproape 10%, arată datele AAF. În al doilea rând, diferenţa reflectă şi nivelul scăzut de educaţie financiară a românilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO