Cel mai popular fond de acţiuni din România, ca număr de investitori, are doar 3.000 de clienţi, în timp ce pe de altă parte cel mai căutat fond de obligaţiuni are aproximativ 79.000 de investitori, fiind astfel de 26 de ori mai mare, potrivit celor mai recente date ale Asociaţiei Administratorilor de Fonduri (AAF).
Cifrele se referă atât la investitorii persoane fizice, cât şi persoane juridice.
Această diferenţă arată în primul rând că românii sunt foarte conservatori şi preferă investiţiile cu randamente scăzute dar sigure, aşa cum sunt cele în obligaţiuni, în detrimentul plasamentelor în fondurile de acţiuni, care deşi în ultimele 36 de luni înregistrează randamente de până la 57% pe fondul evoluţiei bursei, încă sunt nepopulare. Spre comparaţie, cel mai performant fond local de obligaţiuni din ultimii trei ani are un randament de aproape 10%, arată datele AAF. În al doilea rând, diferenţa reflectă şi nivelul scăzut de educaţie financiară a românilor.