Producătorul de cărămizi Cemacon Cluj (simbol bursier CEON) a depăşit după primele nouă luni din acest an vânzările totale realizate în 2014, după ce redeschiderea fabricii vechi a companiei, din Zalău, a mărit capacitatea de producţie cu 30%.
Fabrica veche a Cemacon a fost închisă în 2011, la un an după ce compania a inaugurat o unitate mai modernă la Recea, judeţul Sălaj, producătorul de cărămizi încercând chiar să vândă platforma din Zalău în 2013. Cererea de cărămizi în creştere a determinat Cemacon să repornească producţia la Zalău la începutul acestui an.
Cifra de afaceri a Cemacon a crescut cu 17% la nouă luni, până la 56 milioane de lei, iar profitul operaţional a crescut cu 88%, la 23 milioane de lei, marja operaţională îmbunătăţindu-se de la 25% la 26%.
WikiZF: Profilul companiei Cemacon
„Redeschiderea facilităţii de producţie de la Zalău ne-a permis să creştem volumele totale vândute, însă cea mai mare reuşită este faptul că avem o creştere valorică ce excede creşterea cantitativă, prin îmbunătăţirea preţului mediu de vânzare“, a spus Liviu Stoleru, preşedintele şi directorul general al Cemacon.
Profitul net a crescut la rândul său cu 320%, la 15,9 milioane de lei, după ce compania a ajuns la un acord cu BCR pentru restructurarea unei datorii de 33 milioane de euro, care a grevat multă vreme rezultatele firmei. Datoria fusese contractată înainte de criza financiară, în vederea construcţiei fabricii din Recea, dar în ultimii ani costurile financiare au adus Cemacon aproape de insolvenţă. În baza acordului cu banca, o parte din datorie a fost transformată în acţiuni în favoarea unui fond de investiţii controlat de grupul austriac Erste, iar restul datoriei a fost reeşalonat pe nouă ani.