Burse - Fonduri mutuale

Christina Verchere, CEO Petrom, despre cel mai mare proiect energetic offshore local în plină criză politică: România decide pe cine pune în acele funcţii şi noi vom colabora cu acei oameni. Avem nevoie de predictibilitate şi de parteneri

Christina Verchere, CEO Petrom, despre cel mai mare...

Autor: Liviu Popescu

03.09.2021, 14:01 418

“De-a lungul carierei mele am lucrat doar în sectorul de petrol şi gaze. În toată lumea. Unul din aspectele fundamentale din acest domeniu este că lucrezi cu guvernele. Colaborezi cu oamenii din acele funcţii, pentru a te asigura că îţi faci treaba. Până la urmă, România decide pe cine numeşte în acele funcţii şi noi vom colabora cu acei oameni. Avem nevoie de predictibilitate şi de parteneri cu care să discutăm”, a răspuns Christina Verchere, CEO Petrom, întrebată fiind de ZF de impactul crizei politice asupra planurilor Petrom pentru extracţia resurselor din perimetrul Neptun Deep.

Christina Verchere a fost prezentă vineri la bursa de la Bucureşti la deschiderea şedinţei de tranzacţionare care a marcat două decenii de tranzacţionare pentru Petrom.  Din 3 septembrie 2001 încoace valoarea de piaţă a Petrom a urcat de la 2,75 mld. lei la aproximativ 25 mld. lei pe o bursă în creştere, prin prisma indicelui principal BET, cu aproximativ 1.500%.

“Am mai zis şi voi continua să o zic: este crucial să mergem înainte cu proiectul Neptun Deep. Aşteptările sunt ca legea să fie aprobată anul acesta. Aşa ni s-a spus. Avem nevoie să fie aprobată anul acesta”.

Cum ar putea arăta Petrom peste 20 de ani? “Fiecare companie de petrol şi gaze analizează ce le va aduce viitorul. În primul rând este important să livrăm energia necesară fiecărei zile. Întrebarea este cum putem fi siguri că vom putea face asta şi mâine şi peste 20 de ani? – recunoscând că mixul energetic se schimbă şi trebuie să ne asigurăm că facem faţă, atât pentru acţionari, cât şi pentru societate”

Din 3 septembrie 2001 încoace Petrom, ca şi economia românească, a trecut prin mai multe crize, de la cea din 2008, care avea să şteargă câteva miliarde de euro din capitalizare în doar câteva săptămâni, la cea a datoriilor din zona euro, şi până la cea mai recentă - COVID-19, care în primăvară/vara anului 2020 a prăbuşit cererea pentru carburanţi, ceea ce s-a reflectat şi în bilanţul companiei.​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO