Burse - Fonduri mutuale

Clienţii BRD vor putea tranzacţiona online la Londra, Paris sau Amsterdam

Clienţii BRD vor putea tranzacţiona online la Londra, Paris sau Amsterdam

Claudiu Cercel, BRD

Autor: Voican Razvan

28.02.2012, 00:07 2119

BRD-SocGen, a doua mare bancă de pe piaţă, va lansa pe 15 martie platforma de tranzacţionare online pe bursă prin care toate categoriile de clienţi - retail, profesionişti sau instituţionali - vor avea acces direct la şase mari pieţe de capital străine - Londra, Paris, Zurich, Amsterdam, Frankfurt şi Viena, alături de cea din Bucureşti.

"Este un proiect la care lucrăm de mai mult timp în primul rând pentru că procedurile de securitate au fost foarte laborioase. Aplicaţia este foarte complexă şi îi va permite inclusiv clientului de retail să fie propriul său broker şi să joace pe pieţe majore. În etapa a doua de dezvoltare vom adăuga şi piaţa din New York", spune Claudiu Cercel, vicepre­şe­dinte executiv pentru pieţele financiare.

Aplicaţia este dezvoltată de compania norvegiană Infront, iar investiţiile legate de acest proiect au costat câteva zeci de mii de euro. Platforma permite atât utilizarea de conturi globale, cât şi gestionarea mai multor portofolii în paralel şi oferă pe lângă accesul direct la tranzacţionare rapoarte de cercetare ale BRD şi ale SocGen, un serviciu de ştiri din surse româneşti, inclusiv din ZF, precum şi recomandări de tranzacţionare din partea brokerilor grupului.

Aplicaţia trebuie instalată în prealabil pe computerul clientului, neputând fi activată dintr-un browser de internet. Accesul la tranzacţionare se va face pe baza parolei furnizate de un dispozitiv de tipul digipass, iar conturile vor putea fi alimentate prin serviciul de internet banking al băncii.

Nu vor fi însă disponibile şi tranzacţii de schimb valutar implicite în cazul în care un client are mai multe portofolii în valute diferite. De pildă, pentru a tranzacţiona la Londra, clientul va trebui să aibă disponibil în lire sterline, nefiind posibile decontările automate din lei în lire.

Noul serviciu care urmează să fie lansat de BRD va fi disponibil pe bază de abonamente lunare cu diferite preţuri în funcţie de numărul de pieţe incluse în pachet şi de serviciile ataşate. Cea mai scumpă este piaţa din Londra, unde preţul lunar pentru un client instituţional poate ajunge la 60 de euro, în timp ce pentru un client de retail se ridică la câţiva euro pe lună. Accesul la BVB va fi gratuit. "Ţinta finală este să aducem pe această platformă toate produsele disponibile în prezent pe canale online diferite, inclusiv fondurile mutuale sau depozitele structurate", spune Cercel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO