Burse - Fonduri mutuale

Compania de software Life is Hard, profit net de 338.000 de lei în T1/2022, plus 39,6% faţă de T1/2021. Afaceri de 6 mil. lei, cu 16,3% mai mari

Compania de software Life is Hard, profit net de 338.000...

Autor: Tibi Oprea

13.05.2022, 16:51 237

Life is Hard (simbol bursier LIH), companie de tehnologie listată la Bursa de la Bucureşti pe piata AeRO, a încheiat primele trei luni din 2022 cu un profit net de 338.000 de lei, în urcare cu 39,6% faţă de T1/2021, la afaceri de 6,04 mil. lei, plus 16,3%, potrivit raportului trimestrial publicat la BVB.

EBITDA companiei (profitul înainte de taxe, impozite, amortizare) a urcat cu 50% de la an la an, la 772.660 de lei.

Life is Hard şi-a îmbunătăţit, de asemenea, lichiditatea şi pregăteşte achiziţia unei noi companii din tehnologie, pentru care va aloca o suma estimată la 2,8 mil euro, transmite companie într-un comunicat.

În prima parte a anului în curs, 48% din cifra de afaceri este aferentă diviziei de ITC & TELCO, 32,46% este generată de INSURANCE (24broker), iar 19,53% vine din alte proiecte.

Cea mai mare pondere în cifra de afaceri (46,52%) o are activitatea din zona de telecomunicaţii, care a generat venituri de 2,81 mil. lei.

Ritmul de creştere a veniturilor operaţionale comparativ cu cel al cheltuielilor operaţionale a avut la rândul său o influenţă pozitivă asupra rezultatului operaţional, aducând un profit de 521.312 lei, ceea ce semnifică o creştere cu 69,13% faţă de perioada anterioară de raportare.

Tot în primul trimestru, compania şi-a diminuat cu peste 2% datoriile, iar în ceea ce priveşte gradul de îndatorare, prezintă un nivel redus de expunere la risc.

„Anul 2022 este marcat de două direcţii majore pentru LIFE IS HARD: continuarea creşterii accelerate iniţiată în 2020, respectiv consolidarea si securizarea asset-urilor pe care le-am dobândit în ultimele 24 de luni. Pe parcursul anului acesta vom vedea rezultate în creştere pe unele segmente de business şi respectiv investiţii pentru consolidare pe altele, mai exact pe acele zone pe care mizăm pentru a genera venituri crescute pe termen mediu şi lung.  Abordarea noastră este să accelerăm pentru prezent şi să consolidăm pentru viitor. Chiar dacă aceste demersuri aduc o presiune crescută pe echipele noastre şi presupun un efort susţinut din partea tuturor, rezultatele dovedesc că avem o strategie corectă şi responsabilă”, spune Cătălin Chiş, CEO şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Life is Hard.

Pentru anul in curs, compania si-a stabilit mai multe ţinte, care includ continuarea campaniei de achiziţii de noi competenţe şi companii din tehnologie, respectiv generarea de venituri de 25 mil. lei şi creşterea capitalizării bursiere la 100 milioane lei.

Life is Hard are 52,7 mil. lei capitalizare şi este deţinută în proporţie de 32,9% de Ioan-Cătălin Chiş, în proporţie de 31,2% de Active Power Solutions şi în proporţie de 10,25% de Florentina Sbîrnea.

Pe lista de priorităţi se află, de asemenea, creşterea performanţei echipei interne, care va fi stimulată prin programe de bonusare (Stock Option Plan) şi training care să asigure dezvoltare continuă.

De la începutul anului, acţiunile LIH se tranzacţionează în scădere cu 14,6%, pe fondul unor tranzacţii de 3,5 mil. lei. Vineri, la o zi după publicarea raportului trimestrial, acţiunile aveau la ora redactării acestei ştiri un avans de 3,4%, pe un rulaj de 27,400 de lei, conform datelor BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO