Burse - Fonduri mutuale

Conpet Ploieşti vrea să se extindă în stocarea de ţiţei: „Problema nu este că nu avem bani, ne trebuie proiecte bune“

Dan Weiler, preşedintele consiliului de administraţie al Conpet:

Suntem în situa­ţia bună şi rea în acelaşi timp de a avea bani şi căutăm proiecte ca să ne mărim veniturile şi să asigurăm un viitor bun pentru acţionarii noştri.

Dan Weiler, preşedintele consiliului de administraţie al Conpet: Suntem în situa­ţia bună şi rea în acelaşi timp de a avea bani şi căutăm proiecte ca să ne mărim veniturile şi să asigurăm un viitor bun pentru acţionarii noştri.

Autor: Radu Bostan

19.09.2014, 00:08 417

Conpet Ploieşti (simbol bur­sier COTE), compa­nia care adminis­trează sis­te­mul de transport al ţi­ţeiu­lui prin conducte, ia în calcul extinderea în activitatea de de­po­zitare, în ideea de a încasa venituri su­plimentare dintr-un serviciu prestat pen­tru petroliştii obligaţi prin lege să con­stituie stocuri minime de ţiţei şi produse finite.

„Este o activitate care ne intere­sează foarte mult, pentru că ar fi o sursă de venit nouă faţă de cele actuale“, a spus Dan Weiler, preşedintele consi­liu­lui de administraţie al Conpet.

Veniturile din activitatea de trans­port au crescut cu 10,6% în primul se­mestru din acest an, la 185 milioane de lei (41,4 mil. euro), în special datorită ma­jorării tarifului reglementat pe care îl percepe compania la transportul ţiţeiu­lui indigen, dar şi creşterii volumu­lui de petrol din import.

Planul Conpet de a aborda un nou seg­ment de piaţă vine în contextul în care legea cere jucătorilor privaţi din sec­torul petrolier să alcătuiască stocuri de ţiţei şi combustibili pentru „zile ne­gre“ şi le permite celor care nu deţin pro­priile capacităţi de stocare să delege aceas­tă activitate altor firme. Stocul mi­nim total este stabilit prin hotărâre de guvern la un nivel suficient pentru a aco­peri consumul intern pe 61 de zile, iar în 2014 cantitatea necesară este de 1,3 milioane de tone, volum împărţit într-un raport de 2:1 între petrol brut şi pro­duse finite, adică benzină, motorină, kerosen şi păcură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO