Burse - Fonduri mutuale

Cum a revenit Electroprecizia pe profit după cinci ani de scădere a afacerilor

Cum a revenit Electroprecizia pe profit după cinci ani de scădere a afacerilor

Autor: Adrian Cojocar

08.02.2011, 23:51 835

Producătorul de motoare electrice Electroprecizia Săcele (ELZY),deţinut de omul de afaceri Adrian Secelean, a reuşit anul trecut sărevină pe profit cu un câştig net preliminar de 1,25 milioane delei, după trei ani consecutivi în care s-a menţinut pe pierdere.

Totodată, afacerile companiei au crescut de peste două ori în2010, la 189,2 milioane de lei (45 milioane de euro), cel mairidicat nivel din ultimii şase ani ca urmare a comenzilor mariprimite la export.

Motoarele electrice produse de companie şi livrate pe piaţaexternă au ajuns să genereze anul trecut 90% din afaceri,principalul client al societăţii fiind ABB Asea Brown Bovevi, unuldintre cei mai mari producători de motoare electrice din lume.

"În anii 2002 - 2003 circa 80% din producţia Electroprecizia eraîndreptată spre echipamente electrice pe piaţa internă pentruTractorul, Semănătoarea, Daewoo. Acum mai producem 10% echipamentelectric şi restul motoare. Dacă nu schimbam activitatea şi nu neorientam spre exporturi eram închişi pe vremea asta", spuneConstantin Zavarache, administrator la Electroprecizia Săcele carea ocupat poziţia de director general până în luna decembrie aanului trecut.

Compania a livrat echipament electric şi pentru Dacia în primiiani după venirea Renault în România însă francezii au întreruptcomenzile cu producătorul român, iar în prezent aceştia îşi procurăechipamentele electrice din Turcia, deşi fabrica de la Săcele estela o distanţă de 50 km de cea de la Piteşti, spun reprezentanţiiElectroprecizia.

Are 4% din producţia europeană de motoareelectrice

De cealaltă parte, Electroprecizia a fost nevoită să-şi reducăsemnificativ producţia de echipamente electrice şi să găseascăcomenzi pe piaţa externă pentru că piaţa internă nu-i asigurăsupravieţuirea.

Zavarache spune că producătorul din Săcele realizează 4% dinproducţia europeană de motoare electrice şi 1% din cea mondială,iar pe plan extern principalii concurenţi provin din China.

"Înainte de criză produceam 55.000 de motoare electrice pe lună,iar în vârful crizei am ajuns să producem numai 10.000 de unităţi.Media lunară în 2010 a fost de 32.000 de motoare şi vrem să ocreştem anul acesta la 40.000. Avem contractată producţia pentruanul 2011", spune Constantin Zavarache.

Creşterea puternică a comenzilor la export a urcat anul trecutşi afacerile altor companii de pe Bursă precum Compa Sibiu (CMP),Electroargeş Curtea de Argeş (ELGS), Azomureş Târgu-Mureş (AZO) sauRulmenţi Bârlad (RBL).

Specialiştii din industrie se aşteaptă ca exporturile să creascăîn continuare, pe fondul relansării economiilor europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO