Burse - Fonduri mutuale

Dezastru pentru Facebook: acţiunile companiei se prăbuşesc cu 20% din cauza raportărilor dezamăgitoare. Circa 200 de miliarde de dolari s-au evaporat în doar câteva ore, din care 24 mld. dolari doar din averea lui Zuckerberg

Dezastru pentru Facebook: acţiunile companiei se...

Autor: Liviu Popescu

03.02.2022, 08:45 958

Cu 23% s-au prăbuşit în şedinţa after-hours de miercuri acţiunile Meta (FB), cea care deţine platforma de socializare Facebook, după ce compania a anunţat estimări mai slabe decât se aşteptau analiştii, dând vina pe modificările aduse de Apple în materie de confidenţialitate şi pe concurenţa crescută pentru utilizatori din partea unor rivali precum TikTok. Astfel, pentru prima oară în istorie, utilizatorii activi zilnici la nivel global ai Facebook au scăzut de la 1,93 mld. la 1,929 mld.

Meta a afirmat că s-a confruntat cu lovituri din cauza modificărilor aduse de Apple Inc. (AAPL.O) la sistemul său de operare în ceea ce priveşte confidenţialitatea, care au îngreunat pentru branduri targetarea şi măsurarea reclamelor pe Facebook şi Instagram. De asemenea, a citat probleme macroeconomice, cum ar fi întreruperile lanţului de aprovizionare, scrie agenţia de presă Thomson Reuters.

Gigantul tehnologic în vârstă de 18 ani, care se confruntă, de asemenea, cu presiuni din partea unor platforme precum TikTok şi YouTube de la Google, a afirmat că se aşteaptă la o încetinire a creşterii veniturilor în următorul trimestru, din cauza unei concurenţe sporite.

Prăbuşirea acţiunilor Meta după orele de tranzacţionare a vaporizat 200 de miliarde de dolari din valoarea sa de piaţă. Compania a ajuns la 887 mld. dolari.

Meta, proprietarul celei de-a doua platforme de anunţuri digitale din lume, după Google, a avertizat anterior că afacerea sa de publicitate se va confrunta cu o "incertitudine semnificativă" în trimestrul al patrulea.

Directorul financiar al Meta, Dave Wehner, a spune analiştilor, în cadrul unei conferinţe telefonice, că impactul modificărilor aduse de Apple în materie de confidenţialitate ar putea fi "de ordinul a 10 miliarde de dolari" pentru 2022.

Modificările aduse de Apple la software-ul său de operare le oferă utilizatorilor posibilitatea de a alege să împiedice aplicaţiile să le urmărească activitatea online pentru reclame, ceea ce îngreunează activitatea agenţilor de publicitate care se bazează pe date pentru a dezvolta noi produse şi a-şi cunoaşte piaţa.

 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO