Burse - Fonduri mutuale

Din cauza crizei, Blue Air şi SIF1 prelungesc cu trei luni termenul de plată a împrumutului de 9 mil. euro. Scadenţa era 15 iunie 2020. „Blue Air a achitat integral dobânda datorată până la această dată“

Din cauza crizei, Blue Air şi SIF1 prelungesc cu trei...

Autor: Liviu Popescu

17.06.2020, 00:00 363

SIF Banat-Crişana (SIF1) a publicat marţi la Bursă după închidere şedinţei de tranzacţionare un comunicat cu clarificări privind obligaţiunile de 9 mil. euro (43 mil. lei) ale Blue Air achiziţionate de SIF1 în luna decembrie 2019, respectiv a prelungit cu trei luni maturitatea împrumutului, de la şase luni anterior. „Achiziţia obligaţiunilor emise de Blue Air Aviation S.A. respectă limitele prudenţiale reglementate şi se înscrie în politica investiţională a SIF Banat-Crişana de susţinere a companiilor româneşti. Obligaţiunile subscrise au fost achiziţionate în luna decembrie 2019. Având în vedere efectele negative pe care pandemia COVID-19 le-a produs companiilor aeriene, inclusiv societăţii Blue Air Aviation S.A., situaţie extraordinară care nu a putut fi anticipată în luna decembrie 2019, s-a agreat amendarea prospectului de ofertă şi prelungirea cu 3 luni a termenului de maturitate a obligaţiunilor. Facem menţiunea că, la data 15 iunie 2020, Blue Air Aviation S.A. a achitat integral dobânda datorată până la această dată”, transmite SIF Banat-Crişana.

Împrumutul Blue Air, integral de la SIF1, avea iniţial maturitatea de o jumătate de an, iar data scadentă a plasamentului privat a fost la 15 iunie 2020. Aşadar, pe 15 iunie, Blue Air a plătit integral dobânda, iar principalul ar urma să fie plătit în următoarele trei luni. Tibi Oprea,

ZF a realizat un calcul, confirmat ulterior de Blue Air, potrivit căruia dobânda anualizată pentru acest plasament este de 13,2%. Potrivit celui mai recent raport trimestrial al SIF1, acest plasament privat are o pondere de 2% în activul net.

Criza a ridicat semne de întrebare cu privire la profitabilitatea companiei Blue Air în anul 2020 având în vedere că cea mai mare parte a flotei de avioane a fost ţinută la sol pe fondul blocajului din economie. Acesta este şi contextul pentru care Blue Air a solicitat un ajutor de stat de 60 mil. euro şi despre care ZF a scris recent că este în faza de finalizare a discuţiilor. Blue Air a transmis la solicitarea ZF că împrumutul bancar va fi utilizat în totalitate pentru acoperirea pierderilor rezultate ca urmare a impactului pandemiei de Covid 19 şi rambursat din încasările aferente zborurilor regulate în maximum şase ani.

Pe de altă parte, reprezentanţii societăţii spun că demersul de reeşalonare a datoriilor a inclus toţi creditorii companiei. SIF1 are 1,3 miliarde de lei capitalizare, iar de la începutul anului 2020 acţiunile sale s-au depreciat cu 8,4%, după ce investitorii au tranzacţionat acţiuni în valoare de 31,5 milioane de lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO