Burse - Fonduri mutuale

După declinul bursier de săptămâna trecută, JPMorgan reduce pentru prima dată ratingul acordat Meta (Facebook)

După declinul bursier de săptămâna trecută, JPMorgan...

Autor: Eduard Ivanovici

07.02.2022, 00:01 380

JPMorgan Chase, cea mai mare bancă din Statele Unite în funcţie de active, a actualizat pentru prima dată în scădere ratingul oferit companiei Meta (FB), proprietarul Facebook, după rezultatele dezamăgitoare ale gigantului din social media din T4/2021, conform Business Insider. Acţiunile FB s-au depreciat cu aproape 30% de la începutul anului, neincluzând aici dinamica şedinţei de vineri, 4 februarie. În urma sesiunii de joi de pe Wall Street, valoarea de piaţă a companiei controlate de Mark Zuckerberg a pierdut peste 200 de miliarde de dolari, constituind cea mai mare scădere de capitalizare din istoria mediului corporate din SUA. Majoritatea analiştilor şi-au reiterat recomandările de „buy” sau „overweight” (supraalocare) pentru Meta, însă nu şi Doug Anmuth, analist în cadrul JPMorgan.

El a actualizat ratingul de la „overweight” la „neutral” şi a oferit un preţ ţintă pentru final de an de 284 de dolari, de la o estimare anterioară de 385 de dolari. Actualizarea implică un potenţial de 19,5% prin raport cu preţul de dinaintea şedinţei de tranzacţionare de vineri. în plus, Meta a fost eliminată din aşa-numita JPMorgan’s Analyst Focus List, unde se găsesc principalele idei de investiţii oferite de banca americană. „Facebook se confruntă cu un declin semnificativ al diviziei de advertising, într-o perioadă în care se angajează într-o tranziţie scumpă, nesigură şi pe mai mulţi ani către metavers”, rezumă Anmuth.

Principala problemă a diviziei de publicitate vine din actualizarea sistemului de operare iOS, care îngreunează capacitatea companiilor de a targeta şi măsura reclamele. David Wehner, director financiar al Meta, spune că societatea poate suferi pierderi de 10 miliarde de dolari în 2022, ca urmare a schimbărilor realizate de Apple, iar directorul operaţional Sheryl Sandberg se aşteaptă ca provocările să „crească moderat” de-a lungul anului. Mai mult, Meta a înregistrat în T4/2021 prima scădere a numărului zilnic de utilizatori din istoria companiei, evoluţia venind pe fondul ascensiunii platformei de video-sharing TikTok, cel mai popular website la nivel mondial în 2021, depăşind până şi Google. TikTok a devenit vara trecută a două aplicaţie cu 3 miliarde de descărcări la nivel global, după Facebook. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO