Burse - Fonduri mutuale

Fondul de investiţii Rohatyn care a preluat Animax dezvoltă în paralel şi reţeaua concurentă Maxi Pet

Fondul de investiţii Rohatyn care a preluat Animax...

Autor: Cristina Roşca

04.01.2019, 10:34 1071

Sub brandul Maxi Pet, care are drept logo un căţel dalmaţian, sunt deschise în România trei magazine, două în Capitală şi unul în Iaşi. Acesta din urmă a fost deschis pe 1 decembrie 2018.

Fondul de investiţii Rohatyn, care a cumpărat în acest an reţeaua de pet-shop-uri Animax, liderul pieţei de profil, într-o tranzacţie de circa 20 mil. euro, este indirect şi acţionarul retailerului concurent de la Maxi Pet.

Mai exact, pe plan local, lanţul de magazine pentru animale Maxi Pet este controlat de grupul croat Pet Centar, care operează reţeaua de pet-shop-uri cu acelaşi nume, activă în zona Balcanilor. Pet Centar este la rândul său deţinută de Rohatyn. Aceeaşi firmă din Croaţia figurează acum ca singurul acţionar al Animax, conform datelor de la Registrul Comerţului.
Rohatyn este un nume extrem de discret pe piaţa din România, existând puţine informaţii privind activitatea fondului. Numele său a apărut în prim-plan în 2018 contextul în care a preluat reţeaua Animax, un retailer cu câteva zeci de magazine sub acest brand.

De altfel, până la data publicării acestei ştiri oficialii fondului de investiţii nu au răspuns solicitării ZF privind acţionariatul în cele două companii şi nici planurile de viitor privind acestea, mai exact dacă vor fi operate sub un brand umbrelă sau separat ca până acum.

Momentan însă, cele două reţele merg înainte separat, fiind deschis recent cel de-al treilea magazin Maxi Pet din România la Iaşi.

“Maxi Pet – magazinul animalelor de companie din România anunţă deschiderea pe 1 decembrie 2018, a primului său magazin în Iaşi. Cu o suprafaţă de 400 mp şi cu 12 angajaţi, noul magazin Maxi Pet este amplasat în Bdul. Chimiei, nr.2.”

Primul magazin Maxi Pet din România s-a deschis pe data de 10 mai 2010, în Capitală. Astăzi, în Bucureşti sunt operaţionale două unităţi - în Militari Shopping şi pe Bulevardul Mihai Bravu, conform datelor de pe site-ul propriu.

„Maxi Pet (...) are magazine în Croaţia şi Serbia, ţări în care este prezent sub numele Pet Centar”, potrivit aceleiaşi surse. În Croaţia spre exemplu, pe site-ul propriu apar şapte magazine, iar în Serbia alte patru.

Prin comparaţie, sub brandul Animax există aproape 80 de unităţi de tip pet-shop în oraşele mari şi medii din ţară. Acestea au însă suprafeţe mai mici decât cele ale Maxi Pet. Antreprenorul Cristian Ludovic Pop a vândut retailerul Animax în această primăvară la mai bine de 15 ani de la fondare. Cumpărătorul este Rohatyn Group, un fond de investiţii care tatona piaţa locală de câţiva ani.

Rohatyn Group este un fond apărut în 2002 la iniţiativa lui Nicolas Rohatyn şi a altor parteneri. Nicolas Rohatyn este cel care s-a ocupat de dezvoltarea businessului JPMorgan pe pieţele emergente, pentru ca apoi să pună bazele propriului fond.

Fondul a plătit peste 20 mil. euro pentru reţeaua Animax potrivit datelor din piaţă, suma fiind influenţată de faptul că retailerul este lider incontestabil pe o piaţă unde se luptă cu mici magazine de cartier şi cu reţele de mici dimensiuni.

Decizia de vânzare a Animax a venit într-o perioadă bună pentru că businessul a crescut constant din 2008 până în 2017. Avansul a fost susţinut în special de expansiune, însă şi de faptul că în ultimii ani tot mai mulţi români au decis să îşi cumpere un animal de companie. Anul trecut, firma Pet Products care operează reţeaua Animax a ajuns la afaceri de 117 mil. lei, plus 20%.

Compania care operează reţeaua Maxi Pet este Pet Network Europe, cu afaceri de 44 de milioane de lei, plus 16%.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO