Burse - Fonduri mutuale

Golden Foods Snacks, care produce snacksuri şi seminţe sub brandul Elmas, anunţă pierderi de 740.400 de lei în primele şase luni din 2022, la afaceri de 27,2 mil. lei, plus 40%

Golden Foods Snacks, care produce snacksuri şi seminţe...

Autor: Tibi Oprea

01.09.2022, 14:08 388

Golden Foods Snacks, producător de snack-uri sărate, seminţe, alune şi fructe deshidratate, cu o fabrică în Filipeştii de Pădure, a anunţat o pierdere de 740.400 de lei în primul semestru din 2022, de la un profit net de 1.000 de lei în aceeaşi perioadă din 2021, în contextul unor afaceri de 27,2 mil. lei, în urcare cu 40,1%, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor din raportul financiar semestrial publicat la BVB.

„Rezultatul net de -740.392 lei, din semestrul I 2022, se datorează vânzării de către societate a unui teren în proprietate. În urma vânzării terenului a rezultat o diferenţă contabilă negativă între preţul de vânzare şi costul din patrimoniu, în valoare de 948.036 lei. Eliminând această pierdere provenită din diferenţa de valoare de piaţă a terenului, profitul realizat pe primul semestru al anului 2022, din activitatea de bază este de 207.644 lei, cu 206.623 lei mai mare comparativ cu semestrul I din anul 2021”, explică societatea.

Producţia vândută a crescut cu 36,3% în S1/2022 faţă de S1/2021, până la 36 mil. lei. Veniturile din exploatare au fost de 28,2 mil. lei, în creştere cu 46% faţă de S1/2021, în timp ce cheltuielile de exploatare au fost de 28,9 mil. lei, cu 56% mai mari.

„Activitatea de export este în continuă creştere de la an la an. Pe această linie de business, compania colaborează cu clienţi din mai multe tări din Europa. Începând cu anul 2022, Canalul Export va avea o creştere semnificativă ca urmare a parteneriatului pentru vânzarea produselor Elmas în Polonia”, notează compania.

Astfel, Golden Foods Snacks estimează că exporturile vor creşte de la aproximativ 4% la aproximativ 12% din totalul vânzărilor în anii următori. De asemenea, compania realizează şi producţie în sistem de mărci private pentru partenerii acesteia.

Golden Foods Snacks este specializată în producţia şi ambalarea alunelor, seminţelor şi fructelor uscate. A intrat pe piaţa din România în octombrie 2009 prin preluarea dreptului de folosinţă al mărcii „ELMAS natura ne inspiră” şi este unul dintre principalii jucători activi pe piaţa snack-urilor sărate din România.

Începând cu anul 2022, Golden Foods Snacks a început parteneriatul pentru livrarea produselor Elmas către Distribuitorul National PepsiCo România. În primele două luni de colaborare cu PepsiCo România, compania a reuşit să-şi tripleze distribuţia numerică pe piaţa din România comparativ cu anul 2021.

„Prin intermediul parteneriatului de distribuţie cu PepsiCo România, Golden Foods Snacks SA vizează să îşi crească numărul de clienţi de 5 ori faţă de 2021, până la finalul anului 2022.”

Compania s-a finanţat cu obligaţiuni de la investitori prin trei emisiuni, una în 2019 (4,7 mil. lei), una în 2020 (4 mil. lei) şi una în 2022 (5,44 mil. lei).

Golden Foods Snacks este deţinută în proporţie de 47,4% de GF Holding Limited şi în proporţie de 37,6% de Golden Brands Limited, în timp ce I.G. Hellas Group deţine 15% din capitalul social.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO