Burse - Fonduri mutuale

Grupul Sphera raportează pierderi de 8,7 mil. lei S1/2022, la afaceri de 606 mil. lei, cu 36% mai mari faţă de S1/2021. CEO: Am înregistrat creşteri de două cifre pe toate brandurile, în toate pieţele

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Autor: Cristina Bellu

30.08.2022, 09:09 597

În T2 grupul a înregistrat creşteri de două cifre pe toate brandurile.

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru S1/2022 o pierdere de 8,7 mil. lei (excluzând impactul adoptarii IFRS 16), faţă de rezultatul net de 5,2 mil. lei obţinut în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările grupului s-au cifrat la 606 mil. lei, echivalentul unei creşteri de 36% faţă de S1/2021.

În acelaşi interval, Sphera a înregistrat un EBITDA de 21,1 mil. lei, în scădere cu 29% faţă de perioada similară a anului anterior, arată raportul financiar al grupului.

La nivelul celui de-al doilea trimestru, Sphera Group a raportat vânzări, de 327,4 mil. lei, în creştere cu 40% faţă de T2/2021, brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell înregistrând vânzări record, pe toate pieţele în care activează, ca urmare a ridicării restricţiilor pentru COVID-19. În plus, în T2/2022,

Grupul a înregistrat alte venituri din restaurante în valoare de 1,2 mil. lei, reprezentând stimulente în numerar primite de la francizor. Per ansamblu, Sphera Group a încheiat T2/2022 cu un rezultat pozitiv, înregistrând o EBITDA de 17,5 mil. lei, în creştere cu 1% an/an şi un profit net de 2,2 mil. lei, minus 54% an/an.

“Scăderea profitului net s-a datorat în principal presiunii inflaţioniste pe partea de costuri, creşterii preţurilor la energie ca urmare a războiului din Ucraina, precum şi lipsei de facilităţi guvernamentale disponibile, cum ar fi şomajul tehnic sau oportunităţile de renegociere a costurilor de închiriere, care au contribuit la majorarea profitului net în T2 2021”, notează raportul companiei. Totuşi, profitul net aferent T2/2022 a înregistrat o creştere substanţială, de 13,1 milioane de lei faţă de T1/2022. Astfel, performanţa cifrei de afaceri şi profitul net înregistrat în al doilea trimestru au contribuit la recuperarea unei părţi din pierderile înregistrate de grup în T1/ 2022.

“Trimestrul al doilea din 2022 a fost excelent pentru Sphera. Am înregistrat creşteri de două cifre pe toate brandurile, în toate pieţele, ajungând la venituri totale cu 40% mai mari faţă de acelaşi trimestru din 2021. Un aspect foarte important, odată cu ridicarea restricţiilor generate de pandemie, am atins cea mai mare pondere a canalelor proprii de vânzări de la debutul acesteia, 81% dintre toate comenzile din T2 fiind livrate în restaurantele noastre sau prin flota proprie ceea ce ne permite să reţinem o mai mare parte din marja de vânzare,” spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

În ceea ce priveşte performanţa individuală, toate companiile din grup au înregistrat creşteri semnificative în S1 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, vânzările înregistrate de USFN Italia (KFC Italia), au ajuns la 72,3 milioane de lei (plus 64% faţă de S1 2021), ARS (Pizza Hut) la vânzări de 58 milioane de lei (plus 50%), CFF (Taco Bell) la vânzări de 31,5 milioane de lei (plus 43%). USFN Moldova (KFC Moldova) a raportat vânzări de 7,5 milioane de lei (plus 34%) şi USFN România (KFC România) a înregistrat vânzări de 436,7 milioane de lei (plus 31%). De altfel, cele două divizii, USFN România şi USFN Moldova, au încheiat S1 2022 pe profit, în timp ce celelalte trei branduri au încheiat perioada cu rezultate negative.

“Ne vom continua eforturile de îmbunătăţire a performanţei la nivel de profit, prin măsuri stricte de control al costurilor la nivelul Grupului pentru restul anului. Ne aşteptăm în continuare la provocări, pe fondul creşterii preţurilor la alimente, costului în creştere al energiei, creşterilor salariale şi mediului inflaţionist general, dar rămânem optimişti cu privire la capacitatea Grupului de a adresa aceste provocări şi maximiza veniturile totale”, adaugă Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group. În perioada ianuarie-iunie 2022, Sphera a deschis în România cinci restaurante noi, dintre care patru în T1/2022 şi un restaurant în T2/2022.

Grupul de restaurante Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia. La finalul lui iunie 2022 compania avea un total de 174 de unităţi sub toate brandurile şi pe toate pieţele, dintre care 94 de restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 42 de restaurante Pizza Hut, 14 restaurante Taco Bell situate în România, o subfranciză PHD şi un restaurant Paul.

În România, Sphera are 4.885 de angajaţi, dintr-un total de 5.230 de angajaţi la nivelul înregului grup.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO