Burse - Fonduri mutuale

Grupul TeraPlast a raportat pentru primul trimestru din 2021 un profit net operaţional de 11,8 mil. lei, dublu faţă de T1/2020. Afacerile au urcat cu 28%, la 108 mil. lei. CFO: Trimestrul I a generat o creştere cu 61% a EBITDA

Grupul TeraPlast a raportat pentru primul trimestru din...

Autor: Tibi Oprea

21.04.2021, 19:05 889

Grupul TeraPlast a încheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net consolidat de 200,6 mil. lei, faţă de 6,14 mil. lei în T1/2020, compus şi din 189,4 mil. lei reprezentând sume din vânzarea business-ului Steel. Profitul business-urilor care îşi vor continua activitatea în grup este de 11,7 mil. lei, de două ori mai mare faţă de rezultatul de 5,3 mil. lei de la 31 martie 2020, arată datele din raportul trimestrial publicat joi seară la Bursa de la Bucureşti.

De asemenea, grupul a anunţat o creştere cu 28% a cifrei de afaceri în T1/2021, la 108 milioane lei. Totodată, EBITDA a depăşit 17,5 milioane de lei, concretizată în marja EBITDA de 16,2%, comparativ cu 12,8% în primul trimestru din 2020.

“Dublarea profitului operaţional este rezultatul majorării cifrei de afaceri şi a eficienţei operaţionale pe fondul economiilor de scară. Rezultatele evidenţiază profitabilitatea modelului de business cu creştere accelerată şi reconfirmă strategia de dezvoltare a Grupului în pieţele în care acesta ţinteşte poziţia de lider”, a transmis compania într-un comunicat.

Veniturile din contractele cu clienţii au fost în primele trei luni ale anului d 18 mil. lei, faţă de 84,5 mil. lei în ianuarie-martie 2020.

Segmentul Instalaţii şi Reciclare reprezintă 71% din cifra de afaceri consolidată. Acesta a realizat o marjă EBITDA de 17,5%, adică o valoare absolută a EBITDA de 13,36 milioane de lei. Marja EBITDA s-a îmbunătăţit astfel cu mai mult de trei puncte procentuale peste cea din trimestrul I 2020. Segmentul granule a avut o cifră de afaceri mai mare cu 35%, de 22,59 milioane de lei, şi o marjă EBITDA de 15,3%.

“Avansul acestor business-uri a venit atât din creşterea cu 19% a cantităţilor vândute, cât şi din majorarea preţurilor, pe fondul unei eficienţe operaţionale consolidate. Creşterea preţurilor a fost generată de o creştere a costurilor materiilor prime, o tendinţă persistentă şi chiar în accentuare. Acestei creşteri a preţurilor materiilor prime i se suprapune şi o lipsă de disponibilitate la nivel global, dar Grupul TeraPlast nu a fost afectat până acum de aceasta”, transmite compania.

TeraGlass a înregistrat o creştere cu 40% a vânzărilor în primul trimestru. În plus, marja EBITDA a ajuns la 8%, faţă de pierderea înregistrată anul trecut în aceeaşi perioadă, ceea ce evidenţiază că măsurile luate de management dau deja rezultate.

„Trimestrul I a generat o creştere cu 61% a EBITDA. Această evoluţie capătă adevărata sa dimensiune când comparaţia o facem, de fapt, cu un an 2020 cu rezultate record pentru Grup.”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast. „Rata EBITDA de 16% este semnificativ mai mare decât rata de 14% bugetată pentru anul 2021. Putem să spunem că suntem cu un pas înaintea bugetului, ceea ce ne face să credem că vom atinge eficienţa propusă. Recent am primit avizul Consiliului Concurenţei pentru preluarea Somplast, deci din această lună va fi integrată în cadrul Grupului, iar prin implicarea activă a managementului nostru va contribui la rezultatele consolidate viitoare în paralel cu fructificarea sinergiilor la nivel de Grup. Volumul mare al lucrărilor de apă, canal şi irigaţii şi eficienţa noastră operaţională, ne fac să fim optimişti şi încrezători că putem livra creştere şi valoare clienţilor şi acţionarilor noştri”, a adăugat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Pentru întreg anul 2021, bugetul Grupului TeraPlast este construit pe o cifră de afaceri de 636,2 milioane de lei şi o EBITDA de 89,1 milioane de lei.

Grupul are în implementare investiţii de peste 160 de milioane de lei în dublarea capacităţii de producţie a instalaţiilor şi în fabrica de ambalaje flexibile biodegradabile. “Derularea investiţiilor este în graficul stabilit.”

La finalul lunii februarie, Grupul a anunţat finalizarea vânzării diviziei de produse din oţel către Kingspan. Consiliul de Administraţie propune ca, din preţul încasat, 226,6 milioane de lei să fie distribuite sub formă de dividend special, iar în toamnă să fie acordate 1 acţiune gratuită la 4 acţiuni deţinute în cadrul majorării de capital social cu 43,6 milioane de lei.

“TRP este acţiunea cu cel mai mare randament al dividendelor. Este începutul foarte bun al drumului de reîntregire a performanţei operaţionale din 2020, de 130 de milioane de lei EBITDA, creată într-un grup refăcut pe alte baze de creştere accelerată şi marje operaţionale îmbunătăţite”, transmite compania într-un raport.

Segmentul de Instalaţii şi Reciclare a obţinut o cifră de afaceri de 76,45 milioane de lei şi o EBITDA de 13,36 milioane de lei, ceea ce reprezintă 76% din EBITDA consolidată a Grupului.

Segmentul Granule a contribuit cu 20% la cifra de afaceri consolidată şi a avut o creştere de 35% faţă de primul trimestru al anului precedent. 

TeraGlass, segmentul de ferestre şi uşi, a consemnat o creştere de 37,6% a veniturilor, la 8,86 milioane de lei, în timp ce marja EBITDA pe acest segment a fost de 8%, o îmbunătăţire considerabilă a rezultatelor după ce în primul trimestru al anului precedent înregistra pierderi.

TeraPlast Recycling a avut în primul trimestru o EBITDA de 1,32 milioane de lei, ceea ce se traduce în economii pentru Grup prin utilizarea materialului reciclat pentru producţia de ţevi din PVC. Capacitatea de procesare actuală este de 12 mii de tone, iar până la finalul anului va fi majorată la 28 de mii de tone, în urma investiţiilor făcute de Grup în acest segment cu un mare potenţial din perspectiva eficientizării activităţii, dar şi a sustenabilităţii.

TeraPlast Group a primit avizul Consiliului Concurenţei pentru preluarea Somplast. Achiziţia presupune integrarea unei capacităţi de producţie de 4.000 de tone de polietilenă.

Consiliul de Administraţie a propus distribuirea unui dividend special în valoare totală de 226,6 milioane de lei şi acordarea de 1 acţiune gratuită la 4 acţiuni deţinute.

Grupul TeraPlast a anunţat la finalul lunii februarie finalizarea tranzacţiei de vânzare a diviziei de produse din oţel către Kingspan Group. Preţul de 373 milioane de lei anunţat în februarie reprezintă preţul iniţial, iar preţul final în baza rezultatelor auditate este de 375,5 milioane de lei. 

În 2020, Divizia de Mase Plastice care îşi continuă activitatea în cadrul grupului după vânzarea diviziei de produse din oţel, a fost cea mai dinamică, cu o EBITDA mai mare cu 56% comparativ cu anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO