iHunt Technology Import-Export (simbol bursier HUNT), furnizor şi producător de telefoane mobile şi gadget-uri, a raportat un profit net de 1,9 milioane de lei în S1/2022, în coborâre cu 29% faţă de rezultatul de anul trecut, arată datele din raportul financiar publicat la Bursa din Bucureşti.
Cifra de afaceri netă a ajuns la 24,4 milioane de lei în primele şase luni ale anului, în scădere cu 18,3% faţă de S1/2021, în timp ce cheltuielile au crescut cu 25% la 22,7 milioane de lei. Datoriile companiei au crescut cu circa 50%, de la 25,5 milioane de lei la 38,3 milioane pe 30 iunie 2022.
„Dinamica rezultatului din exploatare, pusă pe seama majorării cheltuielilor din exploatare (+25%) într-un ritm accelerat, în condiţiile actuale ale pieţei (produsele noi înglobează costuri mai mari de transport decât în mod normal), faţă de ritmul de creştere al veniturilor din exploatare (+18%) determină un rezultat operaţional de 2,9 milioane lei, cu 16,63% mai redus faţă de primele 6 luni ale anului anterior”, reiese din raportul semestrial.
La scurt timp după începutul şedinţei de tranzacţionare de luni, 29 august, acţiunile HUNT pierdeau 4,4%, pe fondul unor tranzacţii totale de 24.000 de lei, valoarea de piaţă coborând astfel până la 47,2 milioane de lei. Anterior, declinul ajungea la 7,15%.
În ultimul an, acţiunile s-au depreciat cu 54%, pe un rulaj de 25,2 milioane de lei, conform datelor BVB. Listată pe segmentul AeRO al BVB, compania este controlată în proporţie de 51% de CEO-ul Cezar Cătălin Stroe, restul revenind altor acţionari.
„Conducerea societăţii nu preconizează investiţii semnificative pe termen scurt şi mediu, iniţiativa şi eforturile societăţii fiind îndreptate, pe viitor, în dezvoltarea de game noi de produse inovative şi adaptabile tuturor claselor de clienţi iHunt”.
În contextul unui mediu de afaceri instabil, printre principalii factorii de incertitudine cu impact potenţial semnificativ asupra evoluţiilor viitoare ale societăţii se numără creşterea costurilor cu transportul, întreruperile de aprovizionare şi scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor, care ar putea determina o diminuare însemnată a cererii pentru smartphone-uri şi produse neesenţiale, scrie compania în raport.
„Pentru a contracara conjunctura nefavorabilă şi multiplele provocări iminente, iHunt se concentrează pe extinderea şi valorificarea potenţialului portofoliul de produse pentru anul 2022, urmărind totodată strategia pe termen lung, respectiv consolidarea poziţiei pe piaţă prin calitatea ofertei şi alinierea la cele mai noi tehnologii. În întâmpinarea trendului descrescător de la nivelul vânzărilor al pieţei de referinţă, înregistrat la nivel global, iHunt urmăreşte o politică de preţuri care să susţină şi să atragă interesul consumatorilor spre produsele iHunt”, conform documentului publicat la Bursă.
Potrivit unui sondaj al platformei BVBescu.ro, iHunt a ocupat în luna august locul 22 în topul celor mai atractive acţiuni de la BVB în opinia investitorilor individuali.