Burse - Fonduri mutuale

Lucian Anghel, BVB: Sectorul privat realizează 80% din PIB-ul României, iar dezvoltarea lui este esenţială pentru a crea bunăstare. „Avem foarte multe companii de valoare în România, însă doar câteva au început să se extindă în regiune”

Lucian Anghel, BVB: Sectorul privat realizează 80% din...

Autor: Alina Botezatu , Mediafax

18.02.2019, 17:33 377

Lucian Anghel, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a subliniat, luni, că 80% din PIB-ul anual al României este realizat de sectorul privat, astfel că dezvoltarea acestuia este esenţială pentru a crea bunăstare.

„Din valoarea adăugată (creată de companii - n.red.) se pot construi şcoli, licee, plăti salarii decente, pensii înalte. Ponderea sectorului privat în Produsul Intern Brut (PIB), în România, ce realizăm într-un an, este de aproape 80%. Deci, acest sector privat este esenţial pentru crearea de bunăstare, creare de locuri de muncă, de valoare adăugată. De aici, se poate finanţa absolut orice proiecte de interes naţional”, a afirmat Lucian Anghel, preşedintele BVB, luni, cu ocazia lansării proiectul „Made in Romania”.

Bursa de la Bucureşti a dat, luni, startul celei de-a treia ediţii a „Made in Romania”, un program prin care firmele selectate primesc asistenţă gratuită în domeniile de interes, prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara), discuţii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii etc. Între 18 februarie şi 17 martie, antreprenorii români, precum şi angajaţii companilor româneşti pot să depună nominalizările pe site-ul programului.

„Avem foarte multe companii de valoare în România, însă doar câteva dintre acestea au început să se extindă în regiune. Sperăm să vedem cât mai multe astfel de companii antreprenoriale româneşti care se extind în alte ţări, întrucât avem antreprenori cu know-how şi experienţă de înaltă calitate. Suntem onoraţi că pe o parte dintre aceştia i-am cunoscut prin intermediul Made in Romania”, a mai spus Anghel.

La segmentarea companiilor înscrise se va ţine cont printre altele de cifra de afaceri, număr de angajaţi şi perioada de activitate, astfel că vor fi trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri şi companii mari. Fiecare companie participantă va concura, astfel, cu companii de talie similară şi, totodată, programul va da şanse de afirmare şi antreprenorilor la început de drum.

Programul va fi structurat pe 4 etape. În prima etapă, antreprenorii români, partenerii şi suporterii, precum şi angajaţii companiilor româneşti depun aplicaţiile. În a doua etapă, BVB împreună cu membrii Comitetului de Nominalizare vor selecta 50 de companii, dintre toate aplicaţiile primite. În a treia etapă, din cele 50, juriul format din 12 experţi va selecta 14 companii. Cea de-a 15-a companie va fi aleasă prin votul publicului, în luna martie. Cele 15 companii finaliste vor fi anunţate public şi premiate în cadrul „Galei Made in Romania”.

În ultima etapă, după Gala de Premiere, programul oferă antreprenorilor asistenţă gratuită din domeniile de interes pentru companie, prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara), discuţii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii etc.

Comitetul de Nominalizare, al cărui rol este de a prezenta majoritatea nominalizărilor, este format din: Mircea Căpăţînă, cofondator al SmartBill; Matei Dumitrescu, vicepreşedinte al TechAngels Romania; Marius Ghenea, Partener al 3TS Capital Partners; Dragoş Neacşu, directorul general al Erste Asset Management; Sergiu Neguţ, Business angel şi Business Growth Consultant; Voicu Oprean, fondator al Arobs Transilvania Software; Sorin Pâslaru, redactor-şef al Ziarul Financiar; Mihai Purcărea, directorul general al BRD Asset Management; Dan Rusu, Head of Research al Banca Transilvania; Constantin Stanciu, cofondator al Upgrader; Silvia Ursu, Associate Partner al Civitta Romania; Dochiţa Zenoveiov, Brand Innovator al Inoveo.

Membrii Juriului care au dreptul de a decide cu privire la companiile finaliste sunt: Lucian Anghel; Răzvan Butucaru, Partener, Audit & Financial Advisory la Mazars; Radu Constantinescu, cofondator şi Managing Partner al Qualitance; Ovidiu Dumitrescu, directorul general adjunct al Tradeville; Radu Hanga, Senior Adviser to the Board al Grupului Financiar Banca Transilvania; Nicoleta Iordan, cofondator al Cărtureşti; Irina Neacşu, Executive Director Corporate Finance al BRD – Groupe Societe Generale; Adrian Tănase, directorul general al BVB; Ioana Tănase, Executive Director Corporate Finance la BCR; Marius Ştefan, cofondator al Autonom Rent-a-Car; Sergiu Voicu, jurnalist la Digi24; Kurt Weber, Director general, Horváth & Partners Management Consultants.

În cadrul celei de-a doua ediţii a „Made in Romania” au fost selectate 15 companii, iar cele 50 companii semifinaliste au fost invitate la training-urile organizat la sediul BVB şi care în fiecare lună au avut câte o temă diferită - finanţare, contabilitate, marketing, strategie şi inovaţie. Poveştile acestora au fost cuprinse într-o carte, care a fost, de asemenea, lansată luni.

Pe parcursul celor două ediţii ale Made in Romania, BVB a interacţionat cu peste 300 de companii antreprenoriale româneşti, dintr-o multitudine de ramuri ale economiei. La a doua ediţie Made in Romania, au fost înscrise 201 companii, cu 20% mai multe decât în prima ediţie.