Burse - Fonduri mutuale

MedLife încheie primele nouă luni cu afaceri de 1,3 mld. lei, în urcare cu 27%, însă cu un profit de 57 mil. lei, minus 42%

MedLife încheie primele nouă luni cu afaceri de 1,3...

Autor: Eduard Ivanovici

11.11.2022, 10:28 360

MedLife (simbol bursier M), liderul pieţei de servicii medicale private din România,  a anunţat, conform raportului financiar publicat la Bursă, o cifră de afaceri consolidată pro forma de 1,3 miliarde de lei la nouă luni, în creştere cu 27% faţă de sfârşitul lunii septembrie de anul trecut. 

Potrivit reprezentanţilor companiei, cifra de afaceri raportată nu include două achiziţii semnificative: Spitalul Muntenia şi Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare la Consiliul Concurentei. 

Rezultatul net înregistrat în primele nouă luni din 2022 a fost de 56,8 mil. lei, în scădere cu 42,4% faţă de anul trecut, când profitul a ajuns la 98,7 milioane de lei. Pe baza profitului net din ultimele 12 luni, rezultă un multiplu PER (price earnings ratio) de 28,45x.

De asemenea, cheltuielile operaţionale ale companiei au urcat cu 37,6% la 1,2 miliarde de lei, în vreme ce cheltuielile cu mărfurile au crescut cu 176% la 153,5 milioane de lei. 

În T3/2022, compania a avut un avans de două cifre pentru majoritatea segmentelor de business. Cele mai performante divizii au fost clinicile si spitalele, cu creşteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflectă efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp în care românii şi-au amânat vizitele la medic, de teama infectării sau din cauza restricţiilor, scrie MedLife. 

„Primele nouă luni ale anului 2022 au fost intense pentru liderul pieţei de servicii medicale private, atât prin prisma dezvoltării organice, cât şi a achiziţiilor (...) MedLife a dezvoltat organic şapte unităţi noi, printre care clinici de medicină dentară, la Craiova, Ploieşti şi Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici în Târgu Mureş şi Deva, cât şi centre de nişă în Arad, Târgovişte şi Craiova (...) Urmează o perioadă de consolidare şi de integrare a businessurilor achiziţionate”, se arată în raport.  

MedLife a numărat 13 achiziţii bifate în aproximativ nouă luni. Potrivit reprezentanţilor grupului, planurile de dezvoltare au vizat expansiunea prin achiziţii cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar si cu intenţia de a consolida nişe precum oncologia, oftalmologia şi, mai nou, segmentul de wellness. 

Printre companiile achiziţionate de Grupul MedLife in ultimele nouă luni se află: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timişoara, Medici’s, Opticristal Braşov, Spitalul Muntenia, precum şi sălile de fitness Sweat Concept şi platforma digitala SanoPass.

Adiţional procesului de extindere teritorială, investiţiile MedLife s-au îndreptat anul acesta şi către procesele de digitalizare, inovaţie şi upgrade la nivelul echipamentelor şi dotărilor medicale. Odată cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu intervenţii robotice în cel mai mare spital din reţea, s-a încheiat prima etapa de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al grupului.

„Mai departe vom acţiona prudent, în funcţie de context şi tendinţele din piaţă. Este firesc ca după extinderea accelerată din ultimele luni să urmeze o perioadă de aşezare şi consolidare la nivel de grup. în paralel, vom continua să oferim suport companiilor mari, mijlocii, dar si start-up-urilor pentru a le susţine business-ul în această perioadă greu de dus pentru mediul de afaceri”, spune Mihai Marcu, preşedinte şi CEO, MedLife Group. 

La ora redactării ştirii, acţiunile M pierdeau 0,5%, pe tranzacţii de 40.000 de lei. Compania are o valoare de piaţă de 2,1 miliarde de lei, după un declin de 33% în 2022. Din acţionariat fac parte Mihail Marcu (15%), Mihaela Gabriela Cristescu (14%), Fondul de Pensii Administrat Privat NN/NN Pensii (13,2%) şi Nicolae Marcu (10,4%), conform BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO