Burse - Fonduri mutuale

Norofert a încheiat anul 2021 cu afaceri de 51,5 mil. lei, de peste două ori mai mari faţă de 2020 şi un profit net de 8,2 mil. lei, plus 63%

Norofert a încheiat anul 2021 cu afaceri de 51,5 mil....

Autor: Tibi Oprea

23.02.2022, 18:11 488

Norofert Group (simbol bursier NRF), principalul producător român de inputuri organice, raportează o cifră de afaceri de 51,5 milioane de lei pentru anul 2021, în creştere cu 107% faţă de 2020 şi un profit net de 8,2 milioane de lei, cu 63% mai mult comparativ cu anul anterior, potrivit raportului financiar annual preliminar publicat la BVB.

„Anul 2021 a fost unul mult mai bun pentru agicultura românească prin comparaţie cu 2020, când fermierii au întâmpinat probleme majore cauzate de seceta puternică înregistrată pe aproape întreg teritoriul României. Deşi anul acesta au fost precipitaţii suficiente, care au dus la recolte bune din punct de vedere cantitativ, per total acestea nu au fost la cel mai bun nivel din punctul de vedere al calităţii. În ceea ce priveşte activitatea noastră, ne bucurăm că în 2021 am depăşit în mare parte bugetul de venituri şi cheltuieli. Acest lucru a fost posibil pe fondul creşterii peste aşteptări a vânzărilor de produse proprii pentru toate campaniile agricole ale anului. Totodată, am reuşit să ne extindem portofoliul de clienţi datorită conversiei către agricultura ecologică a unui număr din ce în ce mai mare de fermieri”, spune Vlad Popescu, CEO al Norofert Group.

În 2021, producţia de inputuri a contribuit cu 79% la cifra de afaceri a companiei, tradingul de cereale ecologice cu 11%, comercializarea de seminţe cu 9%, în timp ce divizia de retail a adus o contribuţie de 1% în cifra de afaceri totală.

Pe parcursul anului trecut, Norofert a lansat cinci produse noi şi a ajuns la o acoperire integrală a zonelor agricole importante din România. De asemenea, compania a ajuns la un grad de încasare de 99,4% în decembrie 2021, datorită anului agricol bun şi mulţumită departamentului de Control Risc, înfiinţat anul trecut şi care a reuşit să performeze în cele două sezoane agricole ale anului 2021.

„Obiectivul nostru este să continuăm să creştem accelerat acest portofoliu şi să fim alături de fermieri în tot ce înseamnă trecerea la practicarea unei agriculturi ecologice şi nu numai. Le mulţumim investitorilor şi acţionarilor care ne-au fost alături în aceşti doi ani de activitate pe piaţa de capital şi le transmitem că începând cu 2022, Norofert nu mai este un simplu producător de inputuri ecologice ci un conglomerat agro-alimentar care acoperă întreg lanţul, de la producţie vegetală, la inputuri şi vânzarea producţiilor obţinute”, adaugă Vlad Popescu.

În ceea ce priveşte tradingul de cereale ecologice, Norofert se aşteaptă ca această linie de business să se dezvolte şi mai mult în anii ce urmează, având în vedere faptul că suprafeţele de culturi ecologice vor continua să se extindă. Compania are în plan să gestioneze cantităţi importante de culturi ecologice pentru clienţii săi, prin depozitarea şi valorificarea acestora la preţuri competitive. Prin urmare, în 2022, Norofert va suplimenta capacităţile de depozitare din cadrul fermei din Zimnicea cu până la 9-10.000 de tone.

Pe fondul creşterilor încurajatoare de vânzări de îngrăşăminte de sol, Norofert va inaugura în viitorul apropiat o linie de producţie dedicată. Îngrăşămintele de sol sunt un vector de creştere important şi stau la baza oricărei culturi, fiind un element de nutriţie indispensabil în orice fermă.

Pentru divizia de retail, compania va continua dezvoltarea produselor de hobby gardening. În 2021, compania a adăugat în gama sa de produse, linia Ready-to-Use, flacoane de 500 ml cu pulverizare directă pe plantă. Această nouă linie se adresează consumatorilor casnici care deţin plante decorative şi care nu mai au nevoie de diluţie suplimentară pentru aplicare.

Datorită parcursului bun al magazinului online Norofert Shop pe parcursul anului trecut, compania va continua parteneriatul cu Agrocosm în vederea asigurării accesului produselor companiei în magazinele de retail. Obiectivul acestui parteneriat este de a creşte divizia de retail a Norofert.

De asemenea, în 2021, compania a finalizat website-ul pentru magazinul online dedicat pieţei din SUA, reuşind în acelaşi timp să livreze deja primul stoc de marfă acolo. Norofert se aşteaptă să demareze vânzările online în această piaţă nu mai târziu de luna martie a anului curent, odată cu finalizarea certificării OMRI (certificare necesară pentru comercializarea de produse ecologice) pentru întreaga gamă de produse hobby gardening.

Acţiunile Norofert Group sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu 3 martie 2020 şi se tranzacţionează sub simbolul NRF. Compania are o capitalizare de piaţă de peste 135 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile NRF sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru această piaţă. În cadrul acestui indice, Norofert deţine a doua cea mai mare pondere.

Norofert este deţinută în proporţie de 36,4% de Vlad Popescu, respectiv în proporţie de 17% de Ileana Popescu, în timp ce Marius Alexe deţine 11,63% din capitalul social, arată datele BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO