Burse - Fonduri mutuale

Norofert Group, principalul producător român de inputuri organice, a raportat un profit net de 5,3 mil. lei în primele nouă luni din 2020, de aproape patru ori mai mare faţă de perioada similară din 2019. Afaceri de 20,4 mil. lei, plus 258%

Norofert Group, principalul producător român de...

Autor: Tibi Oprea

20.11.2020, 18:12 2419

Norofert Group (simbol bursier NRF), principalul producător român de inputuri organice, a raportat venituri consolidate de 20,4 milioane de lei în primele nouă luni ale anului 2020, în creştere cu 258% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit net de 5,3 milioane lei, plus 290%, potrivit datelor din raportul trimestrial publicat vineri seară la bursă.

“Trimestrul trei este de obicei cea mai dificilă perioadă a anului pentru noi, ca şi pentru orice afacere din agrobusiness de altfel, fiind o perioadă în care sezonul de recoltare pentru grâu şi rapiţă se suprapune cu sezonul de vânzări pentru campania de toamnă. Din punct de vedere al producţiei, logisticii şi finanţelor, este un trimestru foarte solicitant pentru întreaga companie. Anul acesta, pe lângă provocările obişnuite, am fost nevoiţi să ne confruntăm şi cu limitările cauzate de o pandemie globală, precum şi de o secetă severă întâlnită în toată Europa. Dar, în ciuda acestui context dificil, datorită modelului nostru solid de business, la 30 septembrie deja ne atinsesem obiectivele pentru venituri şi profit aprobate pentru întregul an 2020”, a declarat Vlad Popescu, CEO al Norofert.

La nivel de grup, Norofert a închis primele nouă luni ale anului 2020 cu o creştere de 318% a veniturilor din exploatare, cifra de afaceri crescând cu 258%, de la 5,7 milioane lei la 30 septembrie 2019 la 20,4 milioane lei la 30 septembrie 2020.

“Creşterea semnificativă a cifrei de afaceri a fost rezultatul eforturilor continue ale echipei de vânzări, precum şi a poziţiei în creştere a produselor Norofert pe piaţa inputurilor organice şi a celei convenţionale Pe parcursul anului 2020, grupul a văzut beneficiile loturilor demonstrative înfiinţate în campania de toamnă 2019 pentru grâu şi rapiţă, precum şi pentru floarea soarelui, porumb şi soia în timpul campaniei de primăvară 2020. Grupul are o rată de conversie a clienţilor de aproximativ 85% pentru fermierii care au găzduit loturi demonstrative Norofert. La nivelul întregului portofoliu de clienţi, în 2020, Grupul a înregistrat o rată de fidelizare de 95%, atât pentru inputurile ecologice, cât şi pentru cele convenţionale”, se arată într-un comunicat transmis ZF.

Ca urmare a dezvoltării semnificative a afacerii, Grupul a închis perioada de 9 luni cu un rezultat operaţional de 8,4 milioane lei, o creştere de 460% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un rezultat brut de 6,5 milioane lei, cu o creştere de 348%. Conducerea atribuie această îmbunătăţire semnificativă a performanţei capitalului accesat de la Bursa de Valori Bucureşti.

Pe durata celui de-al treilea trimestru, Grupul a continuat procesul de expansiune în Statele Unite ale Americii. În iulie 2020, Grupul a primit aprobarea pentru distribuţia şi comercializarea primelor patru produse dezvoltate special pentru piaţa din SUA. Concomitent, Norofert a înfiinţat mai multe loturi demonstrative în Ohio, utilizate ca vârf de lance pentru promovarea produselor sale în Ohio şi statele vecine. În plus, din septembrie, Grupul a început negocieri cu retaileri interesaţi de comercializarea produselor Norofert atât online cât şi în magazinele fizice. Conducerea se aşteaptă ca primele vânzări pe piaţa din SUA să se realizeze deja înainte de sfârşitul anului, cu o creştere a activităţii abia din 2021.

Pe 20 noiembrie 2020, înainte de publicarea rezultatelor la T3 2020, acţiunile Norofert se tranzacţionau la un preţ de 11,9 lei pe acţiune. Prin urmare, capitalizarea de piaţă a Norofert la 20.11.2020 a atins 95,5 milioane de lei, cu o creştere de 287% de la listarea companiei pe piaţa AeRO din 3 martie 2020, transmite Norofert.

Compania este deţinută în proporţie de 38,7% de Vlad Popescu, CEO, în timp ce Ileana Popescu are 19% din capitalul social, iar Marius Alexe deţine 12% din numărul de acţiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO