Burse - Fonduri mutuale

Producătorul clujean de lactate Bonas, controlat de antreprenori români, a încheiat anticipat un plasament privat de acţiuni prin Interdealer Capital Invest prin care a atras 10 mil. lei de la investitori

Producătorul clujean de lactate Bonas, controlat de antreprenori români, a încheiat anticipat un plasament privat de acţiuni prin Interdealer Capital Invest prin care a atras 10 mil. lei de la investitori

Autor: Tibi Oprea

05.04.2021, 12:55 578

Producătorul clujean de lactate Bonas Import Export, controlat de familia Naş în proporţie de 66,7%, a încheiat anticipat un plasament privat de acţiuni prin Interdealer Capital Invest prin intermediul căruia a atras de la investitori 10 mil. lei.

“În perioada de subscriere, din totalul de 1.993.500 actiuni oferite spre vânzare, au fost subscrise un nr. de 2.075.930 actiuni cu o valoare nominală de 1 leu şi un preţ de vanzare de 5 lei. Valoarea totală a subscrierilor a fost de 10.379.650 lei, înregistrându-se un grad de suprasubscriere de 104,13%”, se arată într-o comunicare a companiei.

Conform mecanismului descris în Documentul de prezentare aferent Plasamentului privat, alocarea acţiunilor se va face pro-rata, iar indicele de alocare va fi de 0,9602924954 acţiuni primite la o acţiune subscrisă, cu rotunjiri în jos până la cel mai apropiat număr întreg de acţiuni pentru fiecare Formular de Subscriere validat. Distribuţia suplimentară de acţiuni nealocate ca urmare a rotunjirilor în jos, se va face conform algoritmului BVB.

Data tranzacţiei va fi 5 aprilie 2021 (în acest scop a fost folosit sistemul de tranzacţionare pentru operaţiuni speciale al BVB, piaţa "POFX"), decontarea urmând să aibă loc în data de 07 aprilie 2021, prin intermediul sistemului Depozitarului Central.

Anterior, Sorin Naş, CEO al Bonas, a declarat pentru ZF că în plasamentul privat “se vor vinde acţiuni într-un procent de aproximativ 40% din capitalul social al societăţii”.

acţionarii Bonas au aprobat în AGA din 17 decembrie 2020 majorarea capitalului social prin aport în numerar la valoarea nominală, unde în cadrul exercitării dreptului de preferinţă al acţionarilor care vor deţine acţiuni la data de înregistrare, care va fi ulterioară admiterii la tranzacţionare a acţiunilor, acţionarii vor putea să subscrie două acţiuni noi la valoarea nominală de 1 leu pentru fiecare acţiune deţinută, totalul fiind de 4,9 milioane de acţiuni.

“În cadrul unei majorării a capitalului social prin exercitarea dreptului de preferinţă intenţionăm să atragem tot 2 milioane de euro, în total aproximativ 8,4 milioane de lei. Cele 2 milioane de euro din cadrul majorării de capital reprezintă 60% aport din partea acţionarilor existenţi din banii obţinuţi în cadrul plasamentului privat şi 40% aport din partea noilor investitori, cei care vor cumpăra acţiuni în plasamentul privat. Investitorii îşi vor putea îmbunătăţi preţul mediu de achiziţie al acţiunilor şi reprezintă şi certitudinea că admiterea la tranzacţionare în intenţia acţionarilor este de a obţine finanţare pentru dezvoltarea afacerii”, mai spune Sorin Naş.

CEO-ul companiei afirmă că o parte din suma încasată ca persoane fizice de către acţionarii care vor vinde în plasamentul privat, va fi direcţionată înapoi în conturile firmei în cadrul majorării de capital social.

“Am încercat să găsim o soluţie care să reprezinte garanţia investitorilor că venim pe bursă pentru a apela ca şi sursă complementară de finanţare faţă de finanţarea clasică. Încercăm să deschidem societatea public pentru în timp, dacă vom avea mii de acţionari, aceştia este foarte posibil ca aceştia să fie fideli şi produselor”, spune el.

Pe de altă parte, banii din majorare vor fi folosiţi în capacitatea de producţie şi de procesare şi în extinderea reţelei de magazine, mai întâi la nivel regional şi ulterior la nivel naţional. Planurile iniţiale includ deschiderea a 5-10 magazine în Bucureşti.

“Banii din majorare vor fi folosiţi pentru o investiţie într-o nouă capacitate de producţie în care se doreşte şi diversificarea produselor Bonas. Vrem să intrăm şi pe partea de produse naturate, care necesită şi alte spaţii de producţie. Desigur, dorim creşterea capacităţii de procesare a laptelui. În principal, atuurile companiei noastre sunt legate de faptul că folosim lapte proaspăt, produsele sunt nutritive, au un termen mai mic de valabilitate decât celelalte produse care rezistă pe raft în hypermarket-uri, dar este şi garanţia că sunt produse care nu au aditivi mulţi. Mare parte din produse sunt desfăcute prin magazinele proprii, în prezent compania deţine 17 magazine proprii, pentru că unul dintre principalele obiective este ca laptele colectat dimineaţa să ajungă pe raftul magazinelor ca produs finit în aceeaşi zi sau cel mai târziu a doua zi dimineaţa. Dorim să extindem reţeaua de magazine, într-o primă etapă în regiune, dar suntem în tatonări să deschidem şi pe piaţa din Capitală circa 5-10 magazine într-o primă etapă, şi să creştem în paralel în paralel producţia. Avem capacititate de procesare de 15.000 de litri pe zi şi în prezent procesăm cam 8.000-9.000 de litri pe zi, nu pentru că nu am putea să procesăm, ci pentru că nu lucrăm pe stoc, deci vrem să desfacem produsele prin magazinele noastre. Astfel, în paralel cu extinderea magazinelor, vom mări şi capacitatea de procesare”, explică Sorin Naş.

Sorin Naş a fost în perioada 2018-2019 secretar de stat la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi, în cadrul unui parteneriat încheiat cu Bursa de Valori Bucureşti, a desfăşurat nouă workshop-uri în cursul anului 2019 în principalele oraşe din ţară prin care au încercat să prezinte oamenilor de afaceri avantajele şi modalităţile prin care îşi pot finanţa afacerile prin intermediul pieţei AeRO.

“Proiectul <Investeşte pentru viitor> îşi arată acum roadele. Firma Bonas a participat la acest worshop la Cluj şi de atunci au început discuţiile legate de o viitoare potenţială listare. Credem că este momentul perfect pentru listare pentru că dorim să trecem la un alt nivel al afacerii”, povesteşte el.

Potrivit datelor de la Confidas.ro, Bonas este controlată în proporţii egale de 33,33% de către Petru Brad, Emil Ovidiu Naş şi Vasile Naş. În 2020, compania a avut un profit net de 1,1 mil. lei, în creştere cu 76%, la afaceri de circa 15,7 mil. lei, plus 12,3%.

AFACERI DE LA ZERO