Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de aeronave Aerostar Bacău şi-a crescut profitul cu 11% în S1/2020, la afaceri de 162 mil. lei, dar estimează o scădere a rezultatului net cu peste 30 mil. lei la finalul anului

Producătorul de aeronave Aerostar Bacău şi-a crescut...

Autor: Cristina Bellu

14.08.2020, 12:51 335

Aerostar Bacău (ARS), companie ce activează în domeniul fabricaţiei de produse de aviaţie şi mentenanţă, a raportat pentru primul semestru din 2020 un profit net de 31,7 mil. lei, echivalentul unei creşteri de 11,6% şi afaceri de 161,8 mil. lei, minus 8,4% faţă de rezultatul obţinut în perioada similară din 2019.

Din cifra de afaceri realizată de companie în perioada ianuarie-iunie 2020, exporturile au fost de 130,7 mil. lei (81%), în scădere cu 14,5% faţă de cele realizate în aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele din raportul semestrial publicat vineri de companie.

Pe segmente de business, fabricarea produselor de aviaţie a adus venituri de 84,4 mil. lei şi  avut cea mai mare pondere în vânzările din S1/2020 cu 52,16%, în timp ce MRO aviaţia civilă a înregistrat o pondere de 27,89% (45,1 mil. lei), iar fabricarea sistemelor pentru apărare a bifat o pondere de 16,76% (27,1 mil. lei).

Europa a rămas principala piaţă pentru Aerostar, cu 66,9% din vânzări, în timp ce pieţele din Asia (6,93%), Africa (4,62%) şi Canada (2,28%) au o pondere de aproape 14%. Piaţa din România a reprezentat 19,21% din vânzările realizate de companie în S1/2020 faţă de 13,44% în perioada ianuarie-iunie 2019.

Datoriile totale ale producătorului de aeronave se cifrau la finalul lunii iunie 2020 la 56,5 mil. lei, în scădere faţă de 64,9 mil. lei la 31 decembrie 2019, în timp ce activele totale însumau 555,4 mil. lei, faţă de 556,3 mil. lei la începutul anului.

Aerostar estimează că impactul crizei COVID-19 în rezultatele financiare pe 2020 ar putea conduce la o diminuare a vânzărilor cu circa 200 mil. lei, până la 278 mil. lei, şi o scădere a profitului net cu circa 33 mil. lei, până la 10 mil. lei. 

„Declanşarea crizei economice globale în T1/ 2020 a luat amploare de la o zi la alta şi cu siguranţă efectele acestei crize se vor resimţi în tot anul 2020, iar revenirea la situaţia din 2019 va dura câţiva ani. Criza economică a afectat de o amploare fără precedent Industria de aviaţie. Marii operatori aerieni din industria de aviaţie europeană şi mondială şi-au redus drastic activitatea concentrându-se pe operaţii de reducere a costurilor şi asigurarea supravieţuirii pentru a putea beneficia de perioada de relansare ce va veni după criză. Estimările noastre actuale conduc la o diminuare semnificativă a cifrei de afaceri ce se va realiza de Aerostar în domeniul fabricaţiei de piese, subansambluri şi echipamente pentru marile programe globale de avioane comerciale, dar şi în domeniul serviciilor MRO”, spun oficialii companiei.

Capitalizarea bursieră a Aerostar Bacău (ARS) este de 667 milioane lei după ce de la începutul acestui an acţiunile ARS s-au depreciat cu 21,5% pe fondul unor tranzacţii de 1,33 mil. lei.

Compania este controlată în proporţie de 71,3% de către Iarom, în vreme ce SIF Moldova (SIF2) are o deţinere de peste 15%, restul acţiunilor fiind împărţite de ceilalţi investitori de pe piaţa de capital de la Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO