Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de inputuri Agroland Agribusiness încheie S1/2023 cu venituri de aproape 29 mil. lei, plus 11% an/an şi profit net de 1,3 mil. lei, în creştere cu 3%. Compania şi-a revizuit în scădere estimarea privind cifra de afaceri din acest an, pe fondul contextului dificil din piaţă

Florin Radu, Director General, Agroland Agribusiness

Florin Radu, Director General, Agroland Agribusiness

Autor: Cristina Bellu

19.09.2023, 10:05 177

Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 28,6 milioane de lei în primul semestru din 2023, o creştere de 11% faţă de S1/2022.

În paralel, EBITDA a crescut cu 9%, ajungând la 2,2 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 1,3 milioane de lei, o majorare cu 3%.

La nivelul veniturilor pe categorii, cea mai mare pondere în cifra de afaceri din S1/2023 a fost reprezentată de pesticide, care au crescut cu 25%, până la 11,6 milioane de lei. De asemenea, trading-ul de cereale a înregistrat un avans de 53% comparativ cu S1 2022, ajungând la 4,7 milioane de lei, în timp ce vânzările de seminţe input au fost de 6,9 milioane de lei, o majorare cu 4%, arată datele companiei.

În ceea ce priveşte restul categoriilor, vânzarea de fertilizanţi a avut o scădere de 10% în S1/2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 9,7 milioane de lei, pe fondul unei lichidităţi reduse a fermierilor, cauzate de scăderea preţului la cereale şi majorarea preţului inputurilor.

Vânzările de combustibil input au fost de 0,2 milioane de lei, o creştere de 32%.

„Agricultura din România continuă să traverseze o perioadă dificilă, fiind încă influenţată de efectele provocărilor anului trecut. Unul dintre motivele care au determinat o scădere generală a industriei de agribusiness a fost preţul redus la cereale, cauzat de diverse motive, cel mai important fiind producţia ridicată la nivel mondial. Pe lângă scăderea preţurilor, coroborat cu perioade secetoase în anumite zone din România, cu o producţie oscilantă pentru toate culturile, vom vedea în continuare presiune pe veniturile fermierilor care vor începe un nou sezon, temători la nivel de investiţii”, spune Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

În acest context dificil de piaţă, oficialii companiei spun că au fost nevoiţi să revizuie bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul acesta, prin scăderea cifrei de afaceri de la 81,8 milioane de lei la 76,6 milioane de lei şi a profitului net de la 3,2 milioane de lei la 2,6 milioane de lei.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 29 de milioane de lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24