Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de sisteme pluviale Raiko Transilvania încheie cu succes plasamentul privat şi atrage 1 mil. lei de la investitori. Înainte de listare, compania vrea să realizeze un nou plasament privat de până la 600.000 lei

Producătorul de sisteme pluviale Raiko Transilvania...

Autor: Tibi Oprea

24.07.2019, 00:10 934

Raiko Transilvania, companie specializată în producerea şi vânzarea de sisteme de jgheaburi, acoperişuri şi accesorii de acoperiş, a încheiat cu succes plasamentul privat ce precede listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, prin care a atras 1 milion de lei de la investitori, potrivit unui comunicat de presă.

"Suntem încântaţi să vedem că plasamentul privat al Raiko s-a încheiat cu succes după doar o săptămână şi mulţumim tuturor investitorilor care au subscris la oferta noastră, pentru interes şi încredere. Capitalul pe care l-am atras va fi direcţionat în investiţii, astfel încât să ne putem atinge obiectivele de vânzări pentru anul 2019. Suntem foarte mulţumiţi de interesul semnificativ care vine din partea clienţilor noştri, ceea ce ne demonstrează că produsele noastre sunt de cea mai bună calitate, iar Raiko este o destinaţie bună de investiţii pentru cei care doresc să susţină afaceri construite pe principii solide şi cu perspective de creştere semnificative", a declarat Tomasz Kurcin, preşedinte al consiliului de administraţie al Raiko Transilvania.

În cadrul ofertei, care s-a desfăşurat în perioada 15-23 iulie, compania a vândut 1.000.000 de acţiuni noi şi a reuşit să atragă 1.050.000 lei, bani pentru dezvoltarea companiei. La oferta ce a fost intermediată de casa de brokeraj Tradeville, au participat 29 investitori individuali, iar Cornerstone Communications a asistat Raiko în relaţiile cu investitorii şi comunicarea cu piaţa.

Capitalul atras în timpul plasamentului privat va fi folosit în principal ca şi capital de lucru pentru achiziţionarea de materiale de producţie, precum şi extinderea activităţilor de vânzări în regiuni noi din România.

Raiko este o companie românească înfiinţată în 2014 în Căpuşu Mare, judeţul Cluj, de Tomasz Kurcin, care până în prezent este acţionar majoritar în companie şi deţine funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie. În urma finalizării plasamentului privat, Tomasz Kurcin împreună cu soţia sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin, vor deţine aproximativ 67% din companie, în timp ce free-float-ul pe bursă va fi de 33%. Odată ce va intra la tranzacţionare pe AeRO, Raiko va fi a doua companie cu capital majoritar polonez care va fi listată la Bursa de Valori Bucureşti, după ce fondul polonez Carpathia Capital s-a listat pe piaţa AeRO în 2015.

Înainte de prima zi de tranzacţionare, Raiko intenţionează să realizeze un nou plasament privat în cadrul căruia vor fi puse în vânzare acţiuni suplimentare de până la 600.000 de lei. Lansarea celei de-a doua oferte este motivată de interesul ridicat din partea investitorilor străini care nu au avut suficient timp să subscrie la prima ofertă. Compania se aşteaptă să intre la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti în prima parte a celui de-al patrulea trimestru din 2019 şi va începe formalităţile de admitere la tranzacţionare în perioada următoare. Carpathia Capital, fond polonez de tip pre-IPO, listat la BVB, va participa, printre alţii, la cea de-a doua majorare a capitalului, şi astfel RAIKO va deveni a treia investiţie a fondului în România - după ce acesta a investit anterior în Bittnet şi MedLife. Societatea de brokeraj Tradeville, care este consilier autorizat al companiei, va ajuta, de asemenea, Raiko în cel de-al doilea plasament privat.

“RAIKO a fost cel de-al doilea plasament privat de acţiuni intermediat cu succes de Tradeville în această lună. Sunt fericită să văd că piaţa de capital începe să devină o sursă de finanţare de incredere pentru companii dinamice şi inovative din România", a declarat Mihaela Bîciu, preşedinte şi CEO al Tradeville, cel mei mare broker de retail din România.

În 2018, Raiko a înregistrat venituri în valoare de 4,1 mil. lei, în timp ce profitul net a fost de 147.493 lei, în creştere cu 10% faţă de rezultatul din anul precedent. Până la sfârşitul anului 2018, Raiko a fost cel de-al nouălea cel mai mare jucător de pe piaţa jgheaburilor din România, având o cotă de piaţă de 3,1%, respectv o creştere de 0,5% faţă de 2017. Valoarea totală a pieţei româneşti de sisteme de jgheaburi a fost estimată în 2018 la 40,89 mil. euro.

Compania are în prezent în oferta sa 3 produse cheie - sisteme de jgheaburi, caracterizate prin simplitatea asamblării, rezistenţă şi estetică. Compania are 3 linii de sisteme de jgheaburi - RAIKO Premium, RAIKO Platinum şi ECO RAIN. În 2018, vânzarea sistemelor de jgheaburi RAIKO a contribuit la 51% din veniturile companiei. Compania are de asemenea o ofertă largă de acoperişuri şi accesorii pentru acoperiş şi a fost una dintre primele companii din România care a oferit acoperişuri modulare sub marca QUALES, care se disting prin asamblare rapidă şi uşoară, transport simplu şi accesibilitate mărită. În 2018, vânzarea de acoperişuri şi accesorii de acoperiş a contribuit cu 25% la veniturile companiei, în timp ce vânzarea de acoperişuri plate a adus 24% în totalul veniturilor companiei.

Cu produsele sale, RAIKO se adresează atât partenerilor de afaceri cât şi clienţilor individuali. În 2018, aproximativ 40% din vânzări s-au realizat prin intermediari, compania având o relaţie de lungă durată cu comercianţi atât din România cât şi din Republica Moldova. Un alt procent de 40% din veniturile generate în 2018 a provenit de la montatori, cu care compania colaborează pentru implementarea complexă şi furnizarea acoperişurilor către consumatorul final, în timp ce vânzarea directă către consumatorii finali a contribuit cu 20% la veniturile generate anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO