Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de vinuri Purcari, listat la Bursa de Valori, încheie T1/2023 cu afaceri de 73 mil. lei, plus 31%, şi profit net de 12,8 mil. lei, plus 7%. Victor Bostan, CEO: A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei

Producătorul de vinuri Purcari, listat la Bursa de...

Autor: Liviu Popescu

15.05.2023, 08:33 1554

Producătorul de vinuri Purcari (WINE) a înregistrat în primul trimestru din 2023 venituri de 73,3 mil. lei, mai mari cu 31% faţă de cele de la începutul lui 2022, în timp ce profitul net s-a majorat cu 7% la 12,8 mil. lei.

Rezultatele au fost publicate luni dimineaţă la Bursa de Valori Bucureşti, acolo unde Purcari are o capitalizare de 385 mil. lei, după o creştere de 12% a acţiunilor anul acesta.

“A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, în pofida contextului macro provocator. Lucrurile se îmbunătăţesc în general, cu lanţuri de aprovizionare care funcţionează mai bine, o redeschidere în China, scăderea preţurilor la energie, dar marjele rămân oarecum încă sub presiune. Menţinem un bilanţ solid şi suntem bine poziţionaţi pentru a continua să câştigăm cotă de piaţă şi să profităm de oportunităţile anorganice existente. Avem încredere că companiile puternice, ca şi a noastră, vor iesi şi mai puternice dintr-o astfel de criză”, spune Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

În România veniturile s-au majorat cu 32% faţă de T1/2023, avans despre care Purcari spune că a fost înregistrat pe toate brandurile. Moldova a urcat cu 19% iar companie menţionează că sunt “negocieri cu reţelele mari pentru majorare de preţuri. Reluarea colaborării cu un lanţ mare de retail în urma unei dispute privind preţurile”.

În Polonia vânzările au urcat cu 21% iar majorările preţ şi creşterea de o singura cifră a volumelor au contribuit la plus 26% în vânzări la Bostavan. “Purcari a demonstrat cel mai mare ritm de creştere de +35%, deşi de la o bază mai mică. Ne focusăm în continuare pe prioritizarea marjelor faţă de volum la Bostavan, vizând segmentul premium mai popular”.

În Asia vânzările au scăzut cu 18% pe fondul unor vânzări mai mici la Bostavan, în timp ce brandul Purcari a crescut cu 35%. “Îmbunătăţirea perspectivelor pentru China cu privire la redeschiderea postCovid. Managerul nostru de ţară s-a întors în China, după o interdicţie de 3 ani de călătorie pentru străini”.

În Ucraina Purcari a avut un T1 puternic, depăşind cu 24% T1 2021 de dinaintea invaziei la scară largă a Rusiei. “Menţinerea echipei locale şi creşterea distribuţiei în reţelele mari, vânzări doar cu 100% plată în avans”.​