Burse - Fonduri mutuale

Promateris, producător de ambalaje biodegradabile şi compostabile, a încheiat S1 2022 cu o cifră de afaceri de 87,7 milioane de lei, în creştere cu 3,5%. CEO: Primul semestru a fost unul al provocarilor, marcat de războiul din Ucraina, creşterea rapidă a inflaţiei, dar şi a dobânzilor. Cu toate acestea, suntem multumiţi de rezultate

Promateris, producător de ambalaje biodegradabile şi...

Autor: Roxana Rosu

24.08.2022, 09:30 266

Promateris (simbol bursier PPL), grup industrial român şi principalul producător de ambalaje biodegradabile şi compostabile în Europa Centrală şi de Est, a raportat o cifră de afaceri  de 87,7 milioane de lei în primele şase luni ale anului, în creştere cu 3,5%, un rezultat EBITDA de 11,8 milioane de lei şi o marjă EBITDA de 13,4%, potrivit raportului financiar publicat la BVB.

„Primul semestru din 2022 a fost unul al provocarilor, marcat de razboiul din Ucraina, cresterea rapida a inflatiei, dar si a dobanzilor. Cu toate acestea, suntem multumiti de rezultatele obtinute, deoarece am reusit sa ne concentram pe eficientizarea modelului de business si sa consolidam marja EBITDA prin linia de reciclare bioplastice, unde am reciclat 100% din deseurile industriale bio-based, reintroducandu-le in productie. De asemenea, am realizat optimizari operationale si am continuat investitiile in departamentul de cercetare si dezvoltare, in cadrul caruia am dezvoltat produse noi, pe care urmeaza sa le punem pe piata in perioada urmatoare. Totodata, alte aspecte importante, care au contribuit la rezultatele pozitive din primele sase luni ale anului, au fost intrarea pe piete noi,  dar si securizarea clientilor existenti. In ceea ce priveste planurile de viitor, avem deja in derulare o serie de proiecte care vor continua dezvoltarea portofoliului la nivel de grup pe mai multe directii, precum intrarea pe piete noi, lansarea unui nou brand destinat ambalajelor din plastic reciclat, dar si dezvoltarea de aplicatii industriale, prin dezvoltarea de retete noi, care au un continut ridicat de materiale reciclate,” a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

 

Creşterea afacerilor s-a bazat pe consolidarea portofoliului de clienţi şi a poziţiei pe pieţele pe care activează.

Profitul net a fost de  4,9 milioane de lei, faţă de 9,6 milioane lei în perioada similară din 2021.

Promateris va lansa un nou brand in cadrul grupului, Looper, care va fi destinat ambalajelor din plastic reciclat. Produsele Looper se vor adresa, in primul rand, sectorului de retail modern, dar si zonei de gestionare a deseurilor.

Planurile de investiţii al companiei include şi instalarea unui sistem fotovoltaic la fabrica din Buftea, proiect de aproximativ 1 milion de euro, din care 597.000 de euro reprezintă fonduri norvegiene nerambursabile din partea EEA & Norway Grants, in cadrul proiectului „Productia de Energie Verde pentru fabricarea de ambalaje bio-based si compostabile”.

Proiectul este dezvoltat de Promateris in parteneriat cu compania norvegiană Norsk Energi.

Promateris este deţinută în proporţie de 40% de omul de afaceri Florin Pogonaru, în timp ce societatea Nord SA Bucureşti, al cărui cei mai mare acţionar este indirect tot Florin Pogonaru, are o participaţie de 21,35%, iar directorul general Tudor-Alexandru Georgescu deţine 11,67% din capitalul social, potrivit datelor BVB.

Societatea mamă a fost infiinţată în 1957 sub denumirea de Fabrica de Mase Plastice Bucuresti. Din 1990 functioneaza ca societate pe actiuni "PRODPLAST", iar din 2020 a devenit Promateris.



 

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO