Burse - Fonduri mutuale

Raiffeisen vede revenirea vanzarilor Flamingo din T3

Raiffeisen vede revenirea vanzarilor Flamingo din T3
19.05.2009, 18:02 27

Analistii firmei de brokeraj Raiffeisen Capital & Investment (RCI) se asteapta la o crestere a vanzarilor pe metru patrat ale retailerului IT&C Flamingo International (FLA) incepand cu trimestrul al treilea si sustin ca minimul a fost atins in primul trimestru, cand afacerile s-au contractat cu 40%, la 100 mil. lei.

RCI apreciaza ca Flamingo a reusit sa-si reduca partial costurile si va continua acest demers prin renegocierea chiriilor. Cu toate acestea, compania a raportat pierderi operationale de 16,4 mil. lei in primul trimestru.
Raiffeisen si-a redus puternic estimarile privind vanzarile Flamingo in urmatorii ani, estimand pentru acest an o cifra de afaceri de 454 mil. lei, in scadere cu 40% fata de anul trecut, si pierderi de 28 mil. lei, fata de 40 mil. lei in 2008. Pentru 2010, cifra de afaceri este estimata la circa 500 mil. lei. Noile estimari sunt cu peste 50% mai mici decat cele din iunie anul trecut, cand RCI prevedea vanzarile Flamingo apropiindu-se de un miliard de lei in acest an. Principala cauza este evolutia suprafetei de vanzare, care a scazut in conditiile in care compania a renuntat la deschiderea de noi magazine.
RCI a stabilit un pret tinta de 0,054 lei pentru actiunile Flamingo si a schimbat recomandarea din "cumparare" in "pastrare". Titlurile Flamingo au inchis sedinta de ieri la 0,0449 lei, in crestere cu 9%, capitalizarea fiind de 8,4 mil. euro.
 
Factorii care influenteaza activitatea Flamingo
Factori pozitivi:
  • Vanzarile pe metru patrat au atins minimul in primul trimestru din 2009, o revenire fiind asteptata incepand din trimestrele trei si patru.
  • Marjele de profit au scazut in trimestrul patru din 2008, in conditiile in care compania a urmarit cresterea vanzarilor si reducerea stocurilor, insa in primul trimestru, marja profitului operational a crescut cu 1,5% (fata de T4 2008).
  • Compania renegociaza chiriile, fiind asteptata o scadere a costurilor cu chiriile in conditiile in care dezvoltatorii sunt amenintati de scaderea ratelor de ocupare.
  • Scaderea numarului de magazine si cresterea suprafetei de vanzare pe angajat va reduce costurile cu salariatii.
  • Stabilizarea leului in urma acordului cu FMI avantajeaza compania, care importa cea mai mare parte a produselor vandute.
Factori negativi:
  • Compania si-a redus drastic tinta de magazine noi de mari dimensiuni pe care le va deschide in 2009, de la 10 la 1, insa a inchis 24 de magazine mici si mijlocii in primul trimestru.
  • Cresterea dobanzilor si restrictiile impuse de BNR au redus creditele de consum, care aduceau circa 30% din afacerile Flamingo, iar pe termen scurt nu se vede o revenire la acest capitol.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO