Analistii firmei de brokeraj Raiffeisen Capital & Investment (RCI) se asteapta la o crestere a vanzarilor pe metru patrat ale retailerului IT&C Flamingo International (FLA) incepand cu trimestrul al treilea si sustin ca minimul a fost atins in primul trimestru, cand afacerile s-au contractat cu 40%, la 100 mil. lei.
- Vanzarile pe metru patrat au atins minimul in primul trimestru din 2009, o revenire fiind asteptata incepand din trimestrele trei si patru.
- Marjele de profit au scazut in trimestrul patru din 2008, in conditiile in care compania a urmarit cresterea vanzarilor si reducerea stocurilor, insa in primul trimestru, marja profitului operational a crescut cu 1,5% (fata de T4 2008).
- Compania renegociaza chiriile, fiind asteptata o scadere a costurilor cu chiriile in conditiile in care dezvoltatorii sunt amenintati de scaderea ratelor de ocupare.
- Scaderea numarului de magazine si cresterea suprafetei de vanzare pe angajat va reduce costurile cu salariatii.
- Stabilizarea leului in urma acordului cu FMI avantajeaza compania, care importa cea mai mare parte a produselor vandute.
- Compania si-a redus drastic tinta de magazine noi de mari dimensiuni pe care le va deschide in 2009, de la 10 la 1, insa a inchis 24 de magazine mici si mijlocii in primul trimestru.
- Cresterea dobanzilor si restrictiile impuse de BNR au redus creditele de consum, care aduceau circa 30% din afacerile Flamingo, iar pe termen scurt nu se vede o revenire la acest capitol.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels