Burse - Fonduri mutuale

Renaşterea Adidas. Acţiunile companiei germane s-au apreciat cu peste 90% în ultimul an

Renaşterea Adidas. Acţiunile companiei germane s-au...

Autor: Dan Grigore Ivan

28.07.2016, 00:05 1259
Acţiunile producătorului de echipament sportiv Adidas s-au apreciat cu 57,6% în 2016, iar în ultimul an avansul titlurilor a fost de 96,7%.
 
La sfârşitul anului 2014, Adidas raporta rezultate financiare dezamăgitoare, multe voci începând să îi ceară demisia lui Herbert Hainer, CEO al companiei din anul 2001. De asemenea, acţiunile companiei germane se depreciaseră cu 38% în acel an, cea mai severă scădere din componentele indicelui german DAX.
 
În 2015, Adidas a raportat vânzări de 16,915 mld. euro, cu o marjă operaţională de aproximativ 6,5% la nivelul întregului grup şi un profit net de 720 mil. euro, în creştere cu 12,2% faţă de 2014. Ca urmare, acţiunile producătorului german s-au apreciat cu 56% în acel an.
 
În spatele succesului financiar al Adidas a stat planul de repoziţionare al lui Hainer. Noua strategie a lui Hainer se pare că a inversat trendul descrescător pe care se încadrase compania germană. Astfel, în planul pentru următorii cinci ani, denumit „Creating the New“, Adidas îşi propune să se concentreze pe mari metropole ale lumii precum New York, Paris, Londra, Shanghai, Tokio sau Los Angeles. „Afacerea noastră din Londra este mai mare decât cea din Finlanda“, a spus Hainer.
 
Compania are 2.700 de magazine proprii şi 11.000 de francize în întreaga lume şi îşi propune să mărească de peste patru ori vânzările online, ajungând până în 2020 la o cifră de două miliarde de euro. În acelaşi timp, Adidas vrea să se racordeze la cea de a patra revoluţie Industrială, înlocuind munca manuală din fabrici cu roboţi şi utilizarea acestora în marile magazine, oferind şansa clienţilor să îşi personalizeze adidaşii pe loc.
 
Compania şi-a propus o creştere a profitului în fiecare an cu 15%, urmărind să ajungă până în 2020 la vânzări de 22 mld. euro.
 
În primul trimestru, compania a înregistrat vânzări de 4,769 mld. euro, în creştere cu 16,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce Adidas a înregistrat o marjă brută de profit de 49,4%. De asemenea, la nivelul grupului marja operaţională a fost de 10,3%, cu 1,4 puncte procentuale mai mult decât în T2/2015.
 
În China, compania a înregistrat o marjă operaţională de 39,1%, cea mai mare din zonele geografice în care activează compania, în timp ce la polul opus, pe continentul nord-american, Adidas a înregistrat o marjă operaţională de 2,7%. Din 2001 până în 2016, perioada în care Herbert Hainer a condus compania, valoarea unei acţiuni s-a apreciat de şase ori. Dan Grigore Ivan

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO